Wordless Wednesday #35: Aurat Wanita

by Ummi Hanie on April 25, 2012

in INFO, Keagamaan

 

aurat wanita

 

aurat wanita

Incoming search terms:

{ 17 comments… read them below or add one }

intan_blur April 25, 2012 at 3:46 PM

tq hanie..
akk tgh memperaktikan pakaian mcm nih.. ;)

Reply

Ummi Hanie April 30, 2012 at 11:06 AM

sama2 kita cube praktikkan ye k.intan dear… ;)

Reply

fieda April 25, 2012 at 10:44 PM

terima kasih berkongsi..semoga menjadi manfaat buat kawan2 diluar sana..

Reply

Ummi Hanie April 29, 2012 at 11:28 PM

sama2… sharing is caring ;)

Reply

izan ishak April 25, 2012 at 11:39 PM

terima kasih atas perkongsian ni hanie… insyaAllah… cuba jadi yg lebih dari semasa ke semasa…

Reply

Ummi Hanie April 29, 2012 at 11:28 PM

sama2 k,izan…. amin! ;)

Reply

izan ishak April 25, 2012 at 11:45 PM

*cuba jadi lebih baik

Reply

akubiomed April 26, 2012 at 12:03 AM

Moga-moga wanita diluar sana menjadi muslimah contoh.

Reply

Ummi Hanie April 29, 2012 at 11:28 PM

amin… :)

Reply

Zefa NorAsmara April 26, 2012 at 11:33 AM

Perkongsian yang bagus Hanie.. Gambar ke 2 tu mmg ada dalam slaid ceramah akak.. hehe..

ps: cuma kadang2 kita tak sedar, bukan setakat tshit dan seluar je, pakai baju kurung pun boleh jadi seksi dan tak sempurna tutup aurat.. (cakap kat diri sendiri lah ni.. dah gemuk, baju ada yg dah ketat..dah bungkus dalam plastik tak mau pakai..)

Reply

Ummi Hanie April 29, 2012 at 11:28 PM

ye ke kak zefa… cayalah boleh bagi ceramah tu…. ;)

iyelah, kdg kita tak perasan baju2 lama dah ketat… pakai di rumah tak apelah ;)

Reply

kakngah April 27, 2012 at 10:34 AM

terus terang.. aku masih belum menutup sepenuhnya mengikut syariat
insyaallah akan perbaiki dr beransur2…

Reply

Ummi Hanie April 29, 2012 at 11:26 PM

takpe kakngah, janji ada azam nak ke arah lebih baik kan….

Reply

Denaihati April 27, 2012 at 12:21 PM

peringatan yg sangat penting utk dikongsi dan praktikan.

Reply

Ummi Hanie April 29, 2012 at 11:26 PM

ye, peringatan buat both wanita dan lelaki…

Reply

eiela April 27, 2012 at 2:11 PM

kadang-kadang pakai baju kurung pun orang kata seksi walaupun ia longgar.

Reply

Ummi Hanie April 29, 2012 at 11:25 PM

persepsi “Seksi” itu agak subjektif kan eiela… tp walamacammanapun, kita usaha ikut syariat, itu yg penting…

Reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post: