Bawa anak-anak bersiar-siar dengan tren shuttle KTM komuter utara

Stesen keretapi dan komuter belakang rumah kami jer. Tiap-tiap hari, dan beberapa kali sehari memang dengar/nampak keretapi lalu-lalang. Kuat juga bunyinya. Tu pun bukan betul-betul bertentang dengan dapur rumah. Komuter LRT utara ni baru je dirasmikan pada 11 September 2015. Merasalah bawa keenam-enam orang anak bersiar-siar ke Kamunting sempena cuti Maal Hijrah (14 Oktober 2015 bersamaan 1 Muharram 1437 Hijriyyah). […]

» Read more

Mandi kolam, mandi laut dan berkuda di pantai Batu Ferringhi

Salam bahagia readers. Tak habis-habis lagi bercerita tentang percutian di Batu Ferringhi ni. Harap tak jemulah… Sebab sayang kalau tak diabadikan kenangan indah² bersama suami dan anak². Kali ini tentang apa ya? Apa lagi budak² punya kesukaan kalau bukan bermain air! Mandi kolam tu dah macam acara wajib setiap kali pergi ke hotel² yang menyediakan kolam renang. Betull tak wahai […]

» Read more

Batu Ferringhi, kami datang… lagi!

Batu Ferringhi, kami datang… lagi! Tajuk macam kenal je kan. Apa lagi kalau bukan ‘virus’ filem Istanbul, aku datang! Psstt… kami dah menonton di panggung…. :p Blogger Kak Jie pun tidak miss dengan ‘virus’ ini. Hehe jangan marah ye ;) Batu Ferringhi ni nampak gayanya menjadi acara lawatan kami sefamili setiap 2 tahun sekali. Kali terakhir mengunjungi Batu Ferringhi ialah […]

» Read more

Percutian ke Kuching 2011 – Day 1

Salam bersua kembali . Terima kasih banyak-banyak kerana masih setia bersama Hanie di sini. Ewahhhh… dah macam DJ radio le pulok … Entry ini menyimpan 1001 jawapan untuk entri sebelumnya . Saspen ? Apa yang saspen sangat tu ? Apa kesudahannya ? Berjaya atau tidak ? Ok jom baca pelan-pelan rentetan kisah percutian family kami ke Kuching,Sarawak … Seperti yang […]

» Read more
1 2