Doa supaya anak-anak mudah solat

Salam wbt., Mendidik anak di zaman moden masa kini adalah sangat mencabar. Selalu kedengaran orang² berpangkat makcik² menyatakan, budak² zaman dulu tak susah sangat nak bela macam budak² zaman sekarang. Gerun mendengarnya. >_< Betul juga tu. Zaman sekarang, terlalu banyak pengaruh tidak elok dari media massa khasnya dari Barat. Bukan nak kata orang Timur ni baik sangat, banyak juga maksiatnya. […]

» Read more

Kelebihan AYAT KURSI

  Saya yakin semua dah hafal Ayat Kursi kan ? Yang ada anak² tu , macam saya ni lah , eloklah diajarkan ayat suci ni kerana ada banyak kelebihannya . Mari intai sejenak kelebihan² Ayatul Kursi ; Dalam sebuah hadis, ada menyebut perihal seekor syaitan yg duduk diatas  pintu rumah. Tugasnya ialah utk menanam keraguan di hati suami terhadap  kesetiaan isteri di rumah […]

» Read more

4 Golongan Lelaki yg Ditarik Ke Neraka

 Salam semua. Jumaat kembali so apa kata kita hayati sedikit tazkirah yg saya perolehi dari sumber ini . Siapakah 4 golongan lelaki yg ditarik ke neraka itu? (Nauzubillah!)Org perempuan jgn rasa senang hati, sebab ….  Pertama:- ‘Ayahnya’ – Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainya.Dia membiarkan […]

» Read more