Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Tag: tazkirah

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Wordless Wednesday #76: [InfoGrafik] 6 Pesanan Imam Ghazali

Incoming search terms:pola skirt kembang (80)

Doa supaya anak-anak mudah solat

Salam wbt., Mendidik anak di zaman moden masa kini adalah sangat mencabar. Selalu kedengaran orang² berpangkat makcik² menyatakan, budak² zaman dulu tak susah sangat nak bela macam budak² zaman sekarang. Gerun mendengarnya. >_< Betul juga tu. Zaman sekarang, terlalu banyak pengaruh tidak elok dari media massa khasnya dari Barat. Bukan nak kata orang Timur ni…
Read more

Kelebihan AYAT KURSI

  Saya yakin semua dah hafal Ayat Kursi kan ? Yang ada anak² tu , macam saya ni lah , eloklah diajarkan ayat suci ni kerana ada banyak kelebihannya . Mari intai sejenak kelebihan² Ayatul Kursi ; Dalam sebuah hadis, ada menyebut perihal seekor syaitan yg duduk diatas  pintu rumah. Tugasnya ialah utk menanam keraguan di hati…
Read more

4 Golongan Lelaki yg Ditarik Ke Neraka

 Salam semua. Jumaat kembali so apa kata kita hayati sedikit tazkirah yg saya perolehi dari sumber ini . Siapakah 4 golongan lelaki yg ditarik ke neraka itu? (Nauzubillah!)Org perempuan jgn rasa senang hati, sebab ….  Pertama:- ‘Ayahnya’ – Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar…
Read more