Keputusan UPKK 2016 Ukasyah, bawa anak jalan-jalan

Salam wbt, Sekadar coretan ringkas seorang blogger mom super busy. zasss… Syukur alhamdulillah keputusan UPKK 2016 (ujian penilaian  – tahun 5 KAFA) yang ditungu-tunggu telah pun keluar dan melalui semakan SMS, abang Ukasyah berjaya mendapat 8A. Ummi yang checkkan dulu. lepas tu laju-laju bagitau kat abahnya. Jadinya tersenyum memanjanglah kami sepanjang hari…       Kiranya ni anak pertama kami […]

» Read more

Hari terakhir persekolahan sesi 2013

Salam wbt., Sesi persekolahan 2013 sudah tiba ke penghujungnya? Terasa macam baru semalam anak-anak start sekolah… Pantas sungguh masa berlalu.   Keputusan UPSR 2013 pun sudah diumumkan. Tahniah buat yang berjaya dapat straight A’s. Yang kurang berjaya, usahlah terlalu bersedih hati. Panjang lagi perjalanan ilmu kalian. Azam untuk buat yang lebih baik. Parents juga usah terlalu memberi tekanan kepada anak-anak […]

» Read more

Abang dah berkhatan jadi anak bujang

Abang dah berkhatan, dah jadi anak bujang Genap dah umur Abang 7 tahun, akhirnya planning abah dan ummi menjadi… Abang berjaya dikhatankan pada hari ini, 24 Nov. ’12. Syukur segalanya dipermudahkan lebih² lagi si tuan empunya badan memang dah bersedia. Kelas mengaji untuk cuti sekolah selama 2 minggu pun dah tamat semalam (Jumaat 23 Nov.12) yang mana tersemat sejarah di […]

» Read more

Birthday 3 budak

Ucapan selamat hari lahir Tak terkejar masa untuk blogging sungguh saya sekarang ni. Begitu banyak cerita yang tidak tercatat di sini. Saya cuba sedaya upaya untuk cover mana yang boleh. Liputan cerita harijadi 3 orang anak sengaja dirangkumkan sekaligus. Lagipun jarak antara tarikh lahir mereka tidak begitu jauh. Hujung bulan Oktober, awal bulan November dan hujung bulan November. Kepada Muhammad […]

» Read more

Si Teruna yang Pemalu

Tajuk bajet hot je. Tapi ini kisah benar. Cewah cewahh… Si teruna yang seorang ni bila di sekolah, macam pijak semut tak mati. Ibarat ada emas dalam mulut. Tapi bila di rumah, becok bukan main bertanya itu dan ini. Itulah dia si teruna Ukasyah kami… Bukan Aqasha ok… ramai orang usik dengan nama retis² tu. Minggu sudah pergi tandatangan kad laporan […]

» Read more
1 2 3