Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Tag: Muhammad Huzaifah

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Giginya sudah dua

Giginya sudah dua, bukan giginya tinggal dua… ;) Ingat tak rangkap “giginya tinggal dua” tu datangnya dari mana? Ketuk keyboard kalo tau… haha ;) Buai laju-laju, Sampai cucur atap, Belum tumbuh gigi, Dah pandai baca kitab. ____________________, ____________________, Nenek sudah tua, Giginya tinggal dua… # barisan kosong di atas tu rangkap² yang saya tak ingat……
Read more

Gambar baby Hanie – 8 bulan

Salam ceria di hujung minggu. Oh minggu lepas pada hari yang sama (Ahad) saya demam tiba². Mulanya sakit tekak dan batuk², kemudian tu mungkin stress berkurung dalam bilik dari pagi sampai petang sebab ada pakcik buat kerja wiring di rumah, saya jadi macam stress sikit, terus terdemam pula. Petang tu suami tersayang bawa saya dan…
Read more

Sekeluarga dilanda virus

Salam bahagia. Kome sihat? Sekarang ni saya tengok rata² orang kena batuk, selsema. Tak terkecuali kami sekeluarga dilanda virus lagi. Baru saja seminggu baik dari selsema, ini sudah kena lagi. Apa nak buat. Redho sajelah… tanda Allah sayang, kan? ;) Perubahan cuaca yang mendadak dan kualiti udara sekarang ni antara penyebabnya selain kurang makan vitamin…
Read more

Tips hilangkan kahak bayi

Beberapa hari sudah saya ada mention tentang kondisi baby saya, Huzaifah. Agak susah hati si jantung hati mengalami batuk dan kahak yang agak banyak sampai 6 kali pergi sedut gas nebulizer, pun masih tak pulih² lagi. Alhamdulillah, kondisi terkini sudah semakin elok. Walaupun kahaknya masih belum hilang sepenuhnya, tapi taklah sampai berombak² dadanya bernafas. Kesian…
Read more

Demam sawan kanak-kanak

Salam berbahagia. Adat hidup dunia, ada senang, ada susah. Ada sihat, ada sakit. Ingatlah 5 sebelum 5. Baru² ini dunia blogger dikejutkan dengan berita menyedihkan arwah adik Faris Daniel (klik pautan untuk baca cerita lanjut). Yang saya faham, arwah mula² sekali terkena sawan dan kemudian terlantar di hospital beberapa hari sebelum meninggal dunia. Dan ayah…
Read more