Wanita hamil, tarik mengkarung, Sutra captivating massage oil

Throwback entry: Sakitnya bila terkena simpul mengkarung. Syukurlah kehamilan ketujuh ni (tahun 2015) kurang sikit kena tarik mengkarung. Masa hamil anak kelima, keenam dulu kerap juga kena. Mujurlah ada Sutra Massage Oil Captivating… Ehh macam iklan Pamoga Dato’ Vida pulak >_< Dengan sedikit sapuan, tak perlu pun picit/tekan kuat2 sangat. Dah hilangkan sakit di betis akibat tarik mengkarung ni. Siapa […]

» Read more

Menunggu hari

Salam, Biasa dengar istilah “menunggu hari“? Mak saya selalu menyebut perkataan ini, saya tak pasti orang lain. Sama je kot.. maksud “menunggu hari” ni ialah wanita yang dah cukup 9 bulan kandungannya dan sedang menunggu masa/hari untuk melahirkan anak. Macam saya sekarang ni lah. Sudah 38 minggu kehamilan. Memang tak sabar dah rasa nak bersalin sebab badan sakit sana sini […]

» Read more

Buku merah, tulisan MERAH

Salam wbt., Update sikit tentang mak buyung di sini. Buku merah, ada yang masih tak kenal ke? Orang² bujang kot masih tak kenal… Buku merah ialah buku rekod kesihatan dari KKIA (Klinik Kesihatan Ibu & Anak). Pagi tadi (2 July ’13), temujanji kali kedua untuk kehamilan keenam ini. Tapi, lepas Zohor terpaksa pergi sekali lagi kerana sebelah pagi tadi tak […]

» Read more

Makanan-makanan yang patut diambil dan dielak oleh ibu hamil yang anemia

Saat-saat kehamilan adalah antara saat terindah dalam diari hidup seorang yang bergelar wanita. Walaupun banyak jerit perih ditanggung, tapi ia tetap akan menjadi kenangan manis. Tambah² lagi setelah si kecil yang membesar selama 9 bulan di dalam perut itu telah keluar menjengah ibu dan ayahnya. Oh bahagia sekali :) Sebut tentang jerit-perih kehamilan, antara masalah yang sering dialami oleh ibu […]

» Read more
1 2 3