Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Tag: kehamilan

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Menunggu hari

Salam, Biasa dengar istilah “menunggu hari“? Mak saya selalu menyebut perkataan ini, saya tak pasti orang lain. Sama je kot.. maksud “menunggu hari” ni ialah wanita yang dah cukup 9 bulan kandungannya dan sedang menunggu masa/hari untuk melahirkan anak. Macam saya sekarang ni lah. Sudah 38 minggu kehamilan. Memang tak sabar dah rasa nak bersalin…
Read more

Buku merah, tulisan MERAH

Salam wbt., Update sikit tentang mak buyung di sini. Buku merah, ada yang masih tak kenal ke? Orang² bujang kot masih tak kenal… Buku merah ialah buku rekod kesihatan dari KKIA (Klinik Kesihatan Ibu & Anak). Pagi tadi (2 July ’13), temujanji kali kedua untuk kehamilan keenam ini. Tapi, lepas Zohor terpaksa pergi sekali lagi…
Read more

Makanan-makanan yang patut diambil dan dielak oleh ibu hamil yang anemia

Saat-saat kehamilan adalah antara saat terindah dalam diari hidup seorang yang bergelar wanita. Walaupun banyak jerit perih ditanggung, tapi ia tetap akan menjadi kenangan manis. Tambah² lagi setelah si kecil yang membesar selama 9 bulan di dalam perut itu telah keluar menjengah ibu dan ayahnya. Oh bahagia sekali :) Sebut tentang jerit-perih kehamilan, antara masalah…
Read more

Komisen dari Rahsia Mudah Hamil

Alhamdulillah, terhasil juga jualan secara tidak langsung di dalam blog ini. Gara-gara entri 10 + 1 tanda kehamilan yang juga merupakan entri paling banyak dilihat di blog kecil ini, terjuallah ebook Rahsia Mudah Hamil. Terima kasih kerana sudi membeli dari link saya… :) Saya pun sama sekali tidak menyangka yang entri tanda² kehamilan tu paling…
Read more

Victoria Beckham menderita sakit tulang belakang

  Salam bertemu kembali selepas 3 hari tidak ke udara … Alhamdulillah , hajat hati nak balik ke kampung halaman berbuka puasa bersama emak tertunai jua hujung minggu baru² ini … 2 bulan tak balik dah terasa lama bebenor sebab biasanya kami akan balik 2-3 kali sebulan .   Bila baca berita isteri kesayangan David…
Read more