Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Tag: diari hidup

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Buku merah, tulisan MERAH

Salam wbt., Update sikit tentang mak buyung di sini. Buku merah, ada yang masih tak kenal ke? Orang² bujang kot masih tak kenal… Buku merah ialah buku rekod kesihatan dari KKIA (Klinik Kesihatan Ibu & Anak). Pagi tadi (2 July ’13), temujanji kali kedua untuk kehamilan keenam ini. Tapi, lepas Zohor terpaksa pergi sekali lagi…
Read more

Musim anak-anak tidak sihat

Salam wbt, Parents mesti perasan kan yang sekarang ni musim anak² tidak sihat. Rata² tengok anak orang lain pun demam + batuk + selsema. Apakah faktor penyebabnya ya? Cuaca yang terlampau panas membahang mungkin? Sejak 2 minggu yang lepas. anak² saya demam silih berganti. Lepas seorang, seorang. Disusuli pula dengan batuk + selsema. Stok Dr.…
Read more

Petik strawberi segar di kebun Cameron Highlands

Pengalaman baru lagi untuk anak², juga ummi mereka sendiri. Pertama kali ni memetik buah strawberi segar dari ladang di Cameron Highlands ! Sangat teruja… Beli buah strawberi siap dipetik dengan memetik sendiri, sama saja harganya. RM25 untuk setengah kilogram. Bezanya cuma kalau terpetik lebih dari setengah kilo tu, lu bayarla berapa yg patut… haha ~…
Read more

Sejenak di Pullman Putrajaya Lakeside

Kenangan dan lokasi indah memang rugi jika tak diabadikan. Walaupun sekadar bercuti² dalam Malaysia, saya tetap bersyukur dan gembira atas peluang ini. Bila suami ada kerja di mana², memang selalu beliau akan bawa family bersama. :) Awal bulan April ’13 yang lalu, kami berkesempatan menjejak Pullman Putrajaya Lakeside. Pertama kali ke situ, dan memang terpukau…
Read more

Debaran PRU13, nak mengundi pertama kali

PRU13 ni lain macam sikit auranya kot. Saya yang tak ambik port sangat hal politik pun turut terasa debaran hari mengundi tanggal 5 Mei 2013 ini, ditambah pula ini kali pertama seumur hidup nak pergi mengundi… Kedengaran ramai yang berpusu-pusu pulang ke kampung halaman untuk menjalankan tanggungjawab mengundi. Jadi, selamat pulang diucapkan, berhati-hati di jalanraya. Saya…
Read more