Nota akhir tahun 2016

Makanya, lambakan ucapan “Selamat tinggal 2016, Selamat Datang 2017” membanjiri wall Facebook juga entri-entri blog netizens. Termasuklah empunya diri ini. Banyak sangat nak dikesahkan ulasan sepanjang tahun ni kan. Apa pun, kesimpulannya 2016 ini baik-baik saja bagi UH dan keluarga.   Sibuk membesarkan anak-anak, Sibuk menjalankan bisnes sambil belajar-belajar atur strategi dan cara “jual diri” (jangan salah faham!), Sibuk fikirkan […]

» Read more

Fasa dua pertiga Ramadhan 1437 H

Assalamualaikum. Terasa  begitu cepat Ramadhan berlalu hari demi hari, ditambah lagi kesibukan menguruskan anak-anak. Kita sudah masuk ke fasa dua pertiga Ramadhan 1437 H. Hari kesebelas hari ini. Anak-anak semakin stabil berpuasa. Syukur. Permulaan puasa – minggu pertama ketika cuti sekolah pertengahan tahun 2016. Minggu kedua, sekolah dibuka semula. Cabaran bermula semula. Letih bersekolah kebangsaan sebelah pagi. Petang ada KAFA […]

» Read more

Si bambam Nawfal

Ya Rabbi kejapnya dah hampir 5 bulan si bambam Nawfal. Dia start menembam ni menjelang umur sebulan. Syukur pulih dari kuning selepas “dirawat” dengan air susu ibu secukupnya. Allah sembuhkan… 4 bulan ni memang normallah baby mula pandai meniarap. Tapi tak boleh lama,  penat. Hihi.. Dan sejak umur 3 bulan lagi Nawfal dah macam mula gatal gusi. Aik takkan cepat benor […]

» Read more

Bawa anak-anak bersiar-siar dengan tren shuttle KTM komuter utara

Stesen keretapi dan komuter belakang rumah kami jer. Tiap-tiap hari, dan beberapa kali sehari memang dengar/nampak keretapi lalu-lalang. Kuat juga bunyinya. Tu pun bukan betul-betul bertentang dengan dapur rumah. Komuter LRT utara ni baru je dirasmikan pada 11 September 2015. Merasalah bawa keenam-enam orang anak bersiar-siar ke Kamunting sempena cuti Maal Hijrah (14 Oktober 2015 bersamaan 1 Muharram 1437 Hijriyyah). […]

» Read more
1 2 3 6