Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Tag: diari hidup

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Mak sudah pergi tak kembali

Ya Allah beratnya nak up posting ni. Sedar tak sedar dah 4 bulan arwah Mak kembali ke Rahmatullah. Mohon kalian sama-sama sedekahkan Al-Fatihah, moga hidup kalian diberkati selalu. Terima kasih… UH khabarkan secara am saja di sini dulu ya. Kemudian nanti baru cerita details sikit rentetan pemergian arwah emak tersayang. UH anak bongsu yang sangat…
Read more

Nota akhir tahun 2016

Makanya, lambakan ucapan “Selamat tinggal 2016, Selamat Datang 2017” membanjiri wall Facebook juga entri-entri blog netizens. Termasuklah empunya diri ini. Banyak sangat nak dikesahkan ulasan sepanjang tahun ni kan. Apa pun, kesimpulannya 2016 ini baik-baik saja bagi UH dan keluarga.   Sibuk membesarkan anak-anak, Sibuk menjalankan bisnes sambil belajar-belajar atur strategi dan cara “jual diri”…
Read more

Fasa dua pertiga Ramadhan 1437 H

Assalamualaikum. Terasa  begitu cepat Ramadhan berlalu hari demi hari, ditambah lagi kesibukan menguruskan anak-anak. Kita sudah masuk ke fasa dua pertiga Ramadhan 1437 H. Hari kesebelas hari ini. Anak-anak semakin stabil berpuasa. Syukur. Permulaan puasa – minggu pertama ketika cuti sekolah pertengahan tahun 2016. Minggu kedua, sekolah dibuka semula. Cabaran bermula semula. Letih bersekolah kebangsaan…
Read more

Si bambam Nawfal

Ya Rabbi kejapnya dah hampir 5 bulan si bambam Nawfal. Dia start menembam ni menjelang umur sebulan. Syukur pulih dari kuning selepas “dirawat” dengan air susu ibu secukupnya. Allah sembuhkan… 4 bulan ni memang normallah baby mula pandai meniarap. Tapi tak boleh lama,  penat. Hihi.. Dan sejak umur 3 bulan lagi Nawfal dah macam mula gatal…
Read more

Bawa anak-anak bersiar-siar dengan tren shuttle KTM komuter utara

Stesen keretapi dan komuter belakang rumah kami jer. Tiap-tiap hari, dan beberapa kali sehari memang dengar/nampak keretapi lalu-lalang. Kuat juga bunyinya. Tu pun bukan betul-betul bertentang dengan dapur rumah. Komuter LRT utara ni baru je dirasmikan pada 11 September 2015. Merasalah bawa keenam-enam orang anak bersiar-siar ke Kamunting sempena cuti Maal Hijrah (14 Oktober 2015…
Read more