Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Tag: corat Coret

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Debaran PRU13, nak mengundi pertama kali

PRU13 ni lain macam sikit auranya kot. Saya yang tak ambik port sangat hal politik pun turut terasa debaran hari mengundi tanggal 5 Mei 2013 ini, ditambah pula ini kali pertama seumur hidup nak pergi mengundi… Kedengaran ramai yang berpusu-pusu pulang ke kampung halaman untuk menjalankan tanggungjawab mengundi. Jadi, selamat pulang diucapkan, berhati-hati di jalanraya. Saya…
Read more

Ah, merajuklah !

Nak juga meluah rasa dalam blog sebab dah lama memendam. Keciwa. Kesetiaan tak dibalas. Malas dah nak layan. Amboi amboi amboiii…. berdrama hindustan plak mom blogger hari ni yek. Ok. Serius. Saya dah beri beberapa tempoh sebagai peluang untuk Mr. N memunculkan CPUV @ BE (Buffered Earnings) di sini tapi penantianku seperti sia² belaka…. Jadi…
Read more

Haji Akbar 2012 dan kenangan manis pergi haji

Haji Akbar tahun ini (2012) Kemuncak ibadat haji yakni Hari Wuquf semakin hampir, dan pada tahun ini ianya jatuh pada hari Jumaat menandakan Haji Akbar. Bertuahnya para jemaah haji pada tahun ini… Moga-moga semuanya berjaya mendapat haji mabrur + haji akbar ! Jeles ni… Adik ipar dan suami serta ayah mentuanya terpilih untuk menjadi sebahagian…
Read more

Pengeras untuk urut?

Salam 4 Ramadhan. Dah lama terbuku dalam hati tapi baru hari ni dapat luahkan di sini. Beberapa bulan sudah, encik suami ada panggilkan seorang makcik tukang urut di sebuah kampung. Nak jadikan cerita, makcik tu ialah mak kepada jiran sebelah rumah kami ni tapi jiran tu tak duduk di sini, disewakan saja rumahnya. Badan saya…
Read more

Opah pula pergi buat selamanya

Salam bertemu kembali.   Hari Jumaat menjengah kembali. Akan tetapi berbeza dengan Jumaat yang lepas. Jumaat kali ini, Opah tersayang sudah tiada, pergi meninggalkan kami buat selama-lamanya. Genap 10 tahun usia perkahwinan kami… Opah sebelah suami sudah seperti Opahku sendiri. Terasa banyak sekali jasa Opah pada saya, pada kami semua.   Rindu kat Opah… rindu…
Read more