Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Tag: berita negara

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

So inilah dia kononnya Tuhan Harun

Salam dan hi semua, Kebelakangan ni rimas sangat dengar berita mengarut² di tv. Tembak-menembak di Malaysia ni dah macam di US je lagaknya. Kes samun pun bermaharajalela, rasanya duduk dalam rumah pun dah tak selamat. Ditokok tambah lagi dengan pelbagai versi Villa Nabila yang menyeramkan itu… Bukan saya tak percaya rumah tu berhantu atau dihuni…
Read more

Pelakon dan penyanyi wanita era 80-an Noreen Noor meninggal dunia

AL-Fatihah buat allahyarhamah Noreen Noor. Salam takziah buat keluarganya. KUALA LUMPUR: Pelakon dan penyanyi era 80-an, Noreen Noor, 54, meninggal dunia di Hospital Ampang Puteri, akibat komplikasi buah pinggang, 5.50 pagi ini, demikian menurut laporan Harian Metro. Jenazah dijangka dikebumikan di kampungnya di Kampung Pulai, Serkam, Melaka. Antara lagu popular Allahyarham ialah Siang Terbayang Malam…
Read more

Tragedi bas Genting jatuh gaung

Salam takziah diucapkan buat kaum keluarga mangsa-mangsa tragedi bas jatuh gaung yang berlaku pada 21 Ogos 2013. Lokasi kejadian di kilometer 3.6 Jalan Genting – Karak di mana sebuah bas ulang-alik membawa penumpang berlebihan telah mengorbankan 37 nyawa (ada sumber mengatakan 50 lebih) dari Genting Highlands menuju ke Kuala Lumpur. Mangsa-mangsa dikejarkan ke Hospital Selayang…
Read more

Jangan biarkan tempat kediaman anda jadi tempat pembiakan nyamuk aedes

Salam wbt., Syukur kerana kita masih diberi nikmat kesihatan yang baik. Ramai di luar sana yang menderita sakit ringan mahupun berat. Kesihatan juga berkaitan dengan kebersihan. Samada diri mahupun tempat kediaman. Apabila tempat kediaman kita tidak begitu bersih, maka banyak anasir penyakit akan datang menghampiri, antaranya penyakit denggi yang berpunca dari pembiakan nyamuk aedes. Jadi,…
Read more

Kes anak mati lemas ditinggalkan 5 jam dalam kereta

Allahuakbar… Saya sebagai seorang ibu faham bagaimana kesalnya rasa ibu yang kematian anak tersebut akibat kecuaiannya sendiri. Walaubagaimanapun, ini adalah Qadha’ dan Qadar Allah… Siapa yang nak anaknya mati? Bukanlah tujuan saya di sini hendak mengungkit-ungkit tragedi yang menimpa keluarga ini, akan tetapi sebagai peringatan kepada diri sendiri agar lebih berhati-hati dan tidak cuai dalam…
Read more