Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

TIPS periksa tarikh luput silinder gas anda

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

TIPS periksa tarikh luput silinder gas anda

Check the Expiry Date on your Cooking Gas Cylinder
How do you determine whether the cooking gas cylinder is safe to use , make sure to use one that is yet to expire … and save our home from disaster.

Ramai kat luar sana yang tak tahu. Silinder gas yang dah expired tidak selamat diguna dan boleh menyebabkan accident.
So hati-hati bila menerima selinder gas dari penjual gas. Di sini caranya bagaimana memeriksa selinder gas LPG :
Di salah satu sisi selinder gas expiry date akan dikodkan secara alpha-numerical seperti berikut;
A , B , C atau D diikuti dua digit, contohnya D06.
Huruf bermaksud suku ke berapa dalam satu tahun – 2 digit itu pula menunjukkan sehingga tahun berapa selinder itu selamat digunakan. Jadi D06 bermaksud selamat digunakan sehingga December 2006 (D06).
Share this message dengan rakan-rakan anda.
Ia mungkin dapat menimbulkan kesedaran dan menyelamatkan nyawa…

Incoming search terms:

 

6 Responses

  1. hans says:

    >owh,macam tu rupanya….ntahtak arif sangat bab2 macam nih

  2. Ummi Hanie says:

    >kne ambik tau gak hans

  3. >Kalo dkt tong gas Petronas tu adeke tulis D-06 beso cam2?Dkt tag die adekut ehh?X check lg pun,br tau nieHanie..Terima Kasih,Hanie kasi info nie!

  4. hans says:

    >sis : haha..itula pasal…

  5. hans says:

    >kak ieda : den bab2 gas ni lemah..selalu dok angkat bawa masuk je..pasang memasang tu mak dengan ayah den

  6. hans says:

    >kena belajar la lepas nih..penting nih

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *