Satu Saat Sebelum Tsunami

gambar tsunami

Anda nampak apa yg sepatutnya anda nampak ??? Yaaa…itulah gambar ombak ganas tsunami yg ditangkap oleh seseorang….yg kini sudah meninggal dunia. Ia diambil lebih kurang satu saat sahaja sebelum ditenggelami tsunami. Yg ajaibnya, kamera ini ditemui dan rakamannya masih tidak rosak dan boleh dilihat dgn jelas..!
Saya tak boleh bayangkan ombak sebesar dan seganas itu menimpa diri saya… Nauuzubillah min zaalik !! (utk info anda, saya ni penakut air !!! =p)
Walauapapun, ini semua bukti kebesaran dan kekuasaan Allah Taala…
serta balasanNya ke atas maksiat hamba2 di muka bumi ini …

Incoming search terms:

Comments

  1. says

    >tgk dokumentari pasal tsunami bestmcm2 info dapat1)ombak yg melanda tuh sgt panas airnya2)semua bangunan hancur kecuali masjid3)kebanyakan mangsa meninggal kecuali mereka yg berlindung di masjiddan byk lagi infooverall relate dgn kekuasaan Allah dan kuasa agungNya

  2. says

    >Hans,ni tsunami daa…menakotkan kannn??sis ieda,takot air gak ehh..cik bing?apekah itu??ermm..ni bukan Acheh tp kat negara omputeh,sorry i'm not so sure to tellpena,betul tuu..walaupun menakotkan tp sis pun suke tgk dokumentari tsunami neh..ade sekali tu tgk kat tv3 kot xsilap..depa tunjuk mayat tergantung2 kat celah2 atap zink..ngeriiiiisesungguhnya Allah maha berkuasa

  3. says

    >Syukur Alhamdulillah..Tp..kata pakar geology..If rakyat Mesia nie x jgalam sekitar di Mesia nie..X mustahil negara kita aknditimpa bencana alam mcm dkt obersea tu jgk gara2 sikapmasyarakat kita sendiri yg x peka& mengabaikan penjagaan alam sekitar..p/s: Bencana buatan sendiri..

  4. says

    >hans:kat kampus aku dh takde polistren sejak bulan 6 arituh lg..semua kafe diharamkan guna..kat lain dh ada kot yg kuatkuasakan..pasal plastic bag tuh, plastic psr mlm yg biasa tuh, maybe dh takleh guna mulai jan2010..plastic bag yg biodegradable cam jusco tuh je yg blh..td kat jusco ipoh,smua pekerja dh start pkai button kempen SAY NO TO PLASTIC BAG

  5. says

    >'Hans: sis ieda…yups…kesedaran rakyat malaysia masih rendah latgok jer program kitar semula sampah tusampai skrg tak berjaya lagi'Ha'aa..yg asingkan paper,glass dgn plastic tu kn..Alaa..Hans..dpn2 papan amaran JGN BUANG SAMPAH tu lh lg deme nk membung sampah..Pelik tol,kn..Ape yg dilarang tu lh yg nk dibuat..Akhirnya yg rusak,bumi kita & yg merana diri sendiri jgk..

  6. says

    Ya ALLAH…..betapa hebatnya ALLAH menjadikan kejadian tsunami itu, maka lebih hebatlah lagi ALLAH mahu memperlihatkankepada kita akn bukti kekuasaanNya

    • says

      mmg menakotkann…dah le sy ni fobia ayor .. lg laaa takottt … wahahah ~ mintak simpang laaa dgn bencana2 air ni…
      kiamat nnti lg dahsat fara… ombak naik setinggi bukit !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *