Port baru untuk anak-anak berekreasi

by Ummi Hanie on May 26, 2011

in Cerita Anak-anak, Parenting

 

Salam bahagia . Diharap semuanya sihat belaka .

Dah penat buat entri review , petang-petang ni perut pun dah kenyang , kita buat entri santai-santai jer . Layan pics ye kome . Dah lama nak story-mory pasal anak-anak tapi asik tertangguh aje . Karang sendiri menyesal tak rakamkan perkembangan anak-anak . Sape yang susah ? Mereka dan keluarga mereka ….. ;p Dah le tu merapu aje .

 

Sejak beberapa minggu ni saya dan encik hasben kerap bawa anak-anak berekreasi dengan bermain basikal di port baru kami , USM . ‘Periuk nasi’ kami tu ler …. hik3x . Alhamdulillah la sejak datangnye si Innova ni , makin mudahlah kerja kami mengangkut basikal anak-anak (sorang satu ye … 4 org dah 4 basikal) ke port baru kami .

 

Kenapa mereka tak berbasikal saja di sekitar taman perumahan @ depan rumah kami ? Sebab bagi kami , keadaan tidak begitu selamat . Memang ramai kanak-kanak lain bermain-main di depan rumah @ sepanjang jalan menghadap rumah kami , tapi kenderaan lalu-lalang pun tak putus juga . Kalau nak jaga seorang dua , boleh lagi tapi ini 4 orang kanak2 ribena . Tak menang tangan saya nak kawal semuanya sekaligus . Nanti ada yang jatuh atas jalan tar lah , ada yang jatuh longkang lah , ada yg memghilang entah ke mana … Makanya saya jarang-jarang bersosial di luar rumah :(  Terpaksa … jiran2 pun memahami diri saya dgn 4 org anak ni . Nak harapkan kakak yg sulung aje , kesian pulak . Dia pun budak2 lagi . Masih nak menikmati zaman kanak-kanaknya .

 

Oklah panjang pula berceloteh . Moh layan gambo le pulok . Rekreasi di playground dulu ….

 

 

Main jongkang-jongket tu leklok yer cayanggg …. :) Sape lagi tukang henjutnye ? Ummi jugakkkk …

 

 

 

Syiok le si kenit ni kena henjut ;p

 

 

 

Oh lihatlah aksi muslimah kecik ni memanjat-manjat …  haih ~

 

 

 

 

Haaa kalau makcik pakcik nak tahu , ini le juara memanjat … sejak kecik lagi … Kakak ! :)

 

 

 

Mereka bertiga … memang tak dapat dipisahkan …. Sini Zaid tak interprem sbb dia asyik mahsyuk main buaian pulak lepas main jongkang-jongket tu …. :p

 

 

Ok lepas ni kiter layan gambo berbasikal pulak yer … di port baru itu … Ada dua port sebenornye . Dua-dua lah saya tayang . Port yang lebih selamat ialah port kedua dan kemudian sikit sebab tiada tar , tapi ape ye ? Macam jubin le juge …. Moh tengok moh . Kali ni muak kome layan gambo kan ? ;p

 

 

Cik Izzah Munirah seronok bebenor dah upgrade daripada basikal kecik (tricycle) kepada basikal besor sikit (asalnya Kakak punye , hadiah harijadi mase umo 2 tahun) . Barang2 bebudok ni semua turun-temurun yer … tidak membazir :)

 

 

 

 

Zaid panggil basikal ni (basikal ke?bukan kan…ape tah namenye ;p) sebagai “Pin Pin” . Sebab ade hon tu kan …. bunyinye “pin pin…pinpin” gitu …. Ini memang fevret dia berbanding yang di bawah ni …

 

 

 

Zaid tak berapa gemor basikal roda tiga ni sebabnye tak berapa pandai nak mengayuh pedal tu lagi … Pemilik sebelum ni ialah kakaknye Munirah . Turun-temurun katakan … Sat lagi kaki dah panjang sikit baru upgrade ;) .

 

 

 

Budak ni tak boleh miss kalo snap gambo yer …. ready aje dia posing macam2

 

 

 

Gambo Kakak & Abang edisi shadow le kunun2nye…. ;p

 

 

 

Luas kan tempat berbasikal … Pueh ati … ni di tepi dewan kuliah beb . Inile port kedua dan terkini . Tiada tar .

 

 

 

Itulah dia … Kompleks Dewan Kuliah USM . Opss , terselit kopiah abahnye sikit ;p

 

 

Last punye gambo ye …. Letih dah ni …

 

 

 

Cik Oni (Munirah) bergambar kenangan sebelah ‘pentas’ Kompleks Dewan Kuliah dgn tudung ‘lebah’ nye …

 

Diharap kome terhibur :) dan yg penting inilah koleksi kenangan gambar anak-anakku ketika zaman kanak-kanak … Itupun kalo blog ni hidup sampai daku tua … Umur kita pun tak tahu sampai bila kan ?

 

{ 10 comments… read them below or add one }

D_08 May 26, 2011 at 5:18 PM

Assalamualaikum Yong Ummi Hanie…
seghonok melayan keghenah anak2 ni….
awok pun..baghang anak2 tughun temughun…
selagi elok…..tughon kat adik…
same jugak le baju adik bongsu ni…
asei nye baju abang…..
sudahnye sekaghang ni adik dah nak same beso dengan abang….
baju abang banyak die cilok…
D_08 ada entri terbaru… jom baca Bloglist Abg TerorMy Profile

Reply

Ummi Hanie May 27, 2011 at 9:04 AM

w’salam Yeop D ,

tgk bebudok ni main rase nk jadi je mcm depa balik kan….tp apekan daya…hik3x :p

itulah , bagusle tu turun temurun…elakkn pmbaziran selagi masih elok dan boleh dipakai

Reply

izan ishak May 26, 2011 at 5:32 PM

wahhh…bukan main seronok anak2 hanie main beskal ye. tempat pun lapang…syooookkk je~

samalah…anak2 kak izan pun basikal turun temurun…ehhh…byk tak sempat turun pun sbb basikal dah rosak dulu. tuannya masing2 ganas…hehe
izan ishak ada entri terbaru… jom baca Sakitnya Jiwa Dan RagaMy Profile

Reply

Ummi Hanie May 27, 2011 at 9:12 AM

yuppp kak izan…mmg sonok giler depa dpt tempat lapang selapangnye …. :)

iyelah , ank 2 kak izan sume hero2 malaya kan ? bese le tu… :p

Reply

wadud May 26, 2011 at 5:46 PM

beiang a mom is awesome! hehehehe…

Reply

Ummi Hanie May 27, 2011 at 9:13 AM

aik…mcm kenal je ayat tu wadud ! hehe :p

Reply

nza May 26, 2011 at 8:32 PM

bukan main seronok lg kanak2 rebina tu main2……lapang dan selamat…

Reply

Ummi Hanie May 27, 2011 at 9:13 AM

iyer kak nza …. seronok depa … kite pun tumpang seronok ambik angin luor…eh, abah depa pun main beskal same2… :p

Reply

magrib May 27, 2011 at 10:16 AM

comel comel ja budak nie.. grrrrr.. hahaha Suka baca entry anda.. nice dan menarik..
ini entry terbaru saya.
Laki aku suka yang berbulu
Seorang Brader kuat melancap BERANG DENGAN GUA pasal isu melancap
Alat kelamin wanita pon boleh kentut. (Kentut Vagina)
Kenapa Burger yang anda beli tak sama macam dalam tv
Kehidupan seorang PLAYBOY.. (GAMBAR 18SX)
Onani (melancap) – Adakah normal?

Reply

Ummi Hanie May 27, 2011 at 2:45 PM

mmg comelll …. :) heee maknye puji sendiri :p

ouh,thanx ye Magrib . dtglah selalu ;)

Reply

Leave a Comment

{ 1 trackback }

Previous post:

Next post: