Port baru untuk anak-anak berekreasi

by Ummi Hanie on May 26, 2011

in Cerita Anak-anak, Parenting

 

Salam bahagia . Diharap semuanya sihat belaka .

Dah penat buat entri review , petang-petang ni perut pun dah kenyang , kita buat entri santai-santai jer . Layan pics ye kome . Dah lama nak story-mory pasal anak-anak tapi asik tertangguh aje . Karang sendiri menyesal tak rakamkan perkembangan anak-anak . Sape yang susah ? Mereka dan keluarga mereka ….. ;p Dah le tu merapu aje .

 

Sejak beberapa minggu ni saya dan encik hasben kerap bawa anak-anak berekreasi dengan bermain basikal di port baru kami , USM . ‘Periuk nasi’ kami tu ler …. hik3x . Alhamdulillah la sejak datangnye si Innova ni , makin mudahlah kerja kami mengangkut basikal anak-anak (sorang satu ye … 4 org dah 4 basikal) ke port baru kami .

 

Kenapa mereka tak berbasikal saja di sekitar taman perumahan @ depan rumah kami ? Sebab bagi kami , keadaan tidak begitu selamat . Memang ramai kanak-kanak lain bermain-main di depan rumah @ sepanjang jalan menghadap rumah kami , tapi kenderaan lalu-lalang pun tak putus juga . Kalau nak jaga seorang dua , boleh lagi tapi ini 4 orang kanak2 ribena . Tak menang tangan saya nak kawal semuanya sekaligus . Nanti ada yang jatuh atas jalan tar lah , ada yang jatuh longkang lah , ada yg memghilang entah ke mana … Makanya saya jarang-jarang bersosial di luar rumah :(  Terpaksa … jiran2 pun memahami diri saya dgn 4 org anak ni . Nak harapkan kakak yg sulung aje , kesian pulak . Dia pun budak2 lagi . Masih nak menikmati zaman kanak-kanaknya .

 

Oklah panjang pula berceloteh . Moh layan gambo le pulok . Rekreasi di playground dulu ….

 

 

Main jongkang-jongket tu leklok yer cayanggg …. :) Sape lagi tukang henjutnye ? Ummi jugakkkk …

 

 

 

Syiok le si kenit ni kena henjut ;p

 

 

 

Oh lihatlah aksi muslimah kecik ni memanjat-manjat …  haih ~

 

 

 

 

Haaa kalau makcik pakcik nak tahu , ini le juara memanjat … sejak kecik lagi … Kakak ! :)

 

 

 

Mereka bertiga … memang tak dapat dipisahkan …. Sini Zaid tak interprem sbb dia asyik mahsyuk main buaian pulak lepas main jongkang-jongket tu …. :p

 

 

Ok lepas ni kiter layan gambo berbasikal pulak yer … di port baru itu … Ada dua port sebenornye . Dua-dua lah saya tayang . Port yang lebih selamat ialah port kedua dan kemudian sikit sebab tiada tar , tapi ape ye ? Macam jubin le juge …. Moh tengok moh . Kali ni muak kome layan gambo kan ? ;p

 

 

Cik Izzah Munirah seronok bebenor dah upgrade daripada basikal kecik (tricycle) kepada basikal besor sikit (asalnya Kakak punye , hadiah harijadi mase umo 2 tahun) . Barang2 bebudok ni semua turun-temurun yer … tidak membazir :)

 

 

 

 

Zaid panggil basikal ni (basikal ke?bukan kan…ape tah namenye ;p) sebagai “Pin Pin” . Sebab ade hon tu kan …. bunyinye “pin pin…pinpin” gitu …. Ini memang fevret dia berbanding yang di bawah ni …

 

 

 

Zaid tak berapa gemor basikal roda tiga ni sebabnye tak berapa pandai nak mengayuh pedal tu lagi … Pemilik sebelum ni ialah kakaknye Munirah . Turun-temurun katakan … Sat lagi kaki dah panjang sikit baru upgrade ;) .

 

 

 

Budak ni tak boleh miss kalo snap gambo yer …. ready aje dia posing macam2

 

 

 

Gambo Kakak & Abang edisi shadow le kunun2nye…. ;p

 

 

 

Luas kan tempat berbasikal … Pueh ati … ni di tepi dewan kuliah beb . Inile port kedua dan terkini . Tiada tar .

 

 

 

Itulah dia … Kompleks Dewan Kuliah USM . Opss , terselit kopiah abahnye sikit ;p

 

 

Last punye gambo ye …. Letih dah ni …

 

 

 

Cik Oni (Munirah) bergambar kenangan sebelah ‘pentas’ Kompleks Dewan Kuliah dgn tudung ‘lebah’ nye …

 

Diharap kome terhibur :) dan yg penting inilah koleksi kenangan gambar anak-anakku ketika zaman kanak-kanak … Itupun kalo blog ni hidup sampai daku tua … Umur kita pun tak tahu sampai bila kan ?

 

Incoming search terms:

{ 10 comments… read them below or add one }