Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Petua hilangkan batuk dan selsema untuk bayi dan kanak-kanak

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Petua hilangkan batuk dan selsema untuk bayi dan kanak-kanak

Kalau sebelum ni, bila anak² start kena selsema dan berhingus tak henti², sayalah orang yang paling susah hati. Sebabnya, tempoh berhingus tu memakan masa yang panjang. Rimas dan kesian tengok mereka dalam keadaan begitu. Paling kesian pada anak yang masih baby, AmmarFahry (buat masa ini). Bila hidung tersumbat, tidur pun tak berapa lena. Tengah² malam mesti akan terjaga dan menangis. Ummi dan abah pun akan berjaga malam sama² untuk meredakan tangisan si anak kecil…

Cara untuk redakan selsema tu, kalau ikut petua orang tua², sapu kunyit atau daun² tertentu di hidung. Renyah dan comot sikitlah. Langkah paling senang, pegi kedai beli krim Vicks tu, sapu di hidung atau hidu je. Tak berkesan sangat pun… alih² pergi klinik panel ambik ubat selsema.

Sebolehnya saya nak kurangkan pengambilan ubat²an kimia untuk diri sendiri dan keluarga kerana kesan sampingan bahan kimia dalam badan yang sudah tentunya tidak elok. Maka, mulalah kami mengambil alternatif lain dengan mengambil perubatan homeopati dan membeli sendiri jintan hitam @ habbatus sauda’ samada dalam bentuk biji, minyak ataupun kapsul. Sekarang dah ada banyak dalam pasaran, kan? ;)

Vitamin C juga diambil dalam bentuk pil atau semulajadi – buah²an tinggi kandungan vitamin C seperti buah limau/oren, roselle, dan lain-lain.

Cara paling mudah redakan hidung tersumbat untuk bayi, kanak-kanak dan orang dewasa

 

ALHAMDULILLAH, solusi paling mudah sudah ditemui. Cara paling mudah redakan hidung tersumbat untuk bayi, kanak-kanak dan orang dewasa ialah dengan berikhtiar menggunakan ‘krim ajaib’ dari tiub kecil bernama Dr Sneez. Mula² tu biasalah, memang skeptik sikit bab² mencuba benda baru ni kan… Cuba dulu, baru tahu kesannya…

Syukur! Memang krim tu berkesan. Kecil, ringan, mudah dibawa ke mana-mana dan yang paling penting, selsema cepat hilang.

 

dr sneeze2

See… salah satu bahan Dr Sneez  ialah Habbatus Sauda’ ;) Mudah saja kan? Krimnya cepat meresap.

 

 

reg_drsneez-9

Sekarang, memang sekeluarga diserang selsema dek kerana termain hujan tempoh hari kot… tapi dengan ‘buah hati’ baru ni, saya dah tak tensi sangat ;) Picitkan krim ni sebesar kira² sebutir beras gitu, dan sapukan dengan lemah lembut pada hidung dan kawasan sekitarnya. Sila lihat rajah di bawah. Ewahh macam cekgu sains pulok :p

kwsn sapuan

Terima kasih Dr. Suhaimi Sharif, salah seorang inventor produk bijak lagi inovatif ni. Bangga anak melayu makin maju kan? ;)

Harga Dr Sneez? RM50 per tiub – harga lama ! Sekarang hanya RM29.90 setiub. Beli 2 tiub dengan harga RM55 termasuk postage ke Semenanjung. Boleh emel saya untuk info pembelian;  ummihanie@hotmail.com .

Cara paling mudah redakan hidung tersumbat untuk bayi, kanak-kanak dan orang dewasa…. terjawab sudah.

Zaid

Inilah antara wajah² innocent anak yang selalu diserang selsema….

Incoming search terms:

 

49 Responses

  1. akubiomed says:

    Memang cukup risau kalau anak-anak terkena selsema akan melarat menjadi serangan Asma.

  2. papa mifz says:

    bila anak kecil hidung tersumbat kesian melihatnya, dorang nak tidur pun susah kan…kesian…

  3. aha nama instagram sy leyakhair

  4. beckhrooy says:

    aku selalu juga ada masalah hidung tersumbat ni pada waktu pagi2

  5. Imran says:

    thanks info…

  6. syamila says:

    K sya pun beli jugak…berkesan kan…

  7. puanbee says:

    Oh nis jual , nanti boleh cuba …

  8. Denaihati says:

    gunakan tanpa was2. nampak membantu melegakan resdung juga.

  9. Mama I.A says:

    dr.sneez ni memang popular kan sekarang..

  10. Puan Kutu says:

    alolo comelnya smp tertido si kecik tu..bagus ekk krim ni.aiman kadang2 selsema jugak tp mujur cpt baiknya

  11. Sara says:

    percaya tak ade orng sedut hingus anak untuk redakan selsema ?heheh

  12. Hajar says:

    salam ummi hanie

    nak tny sket sementara blm beli lg Dr sneez ni,
    nk tau kalo bb yg idung tsmbt tu blh ke bg mkn hhabatussauda.
    ke ummi hanie buat camne ngn habatusauda tu..
    TQ

  13. Hajar says:

    bb pun blh kena resdung ke

  14. maria says:

    anak sy kerap selsema waktu mlm je..siang ok.. ade beli krim dr sneez tu tp xelok pn..msih ade jgk selsema die

  15. piansaufi says:

    kat farmasi ada jual x ubat ni.

  16. khaidzil says:

    Mcm mne saya nk beli nie ?

  17. rohayu says:

    Assalamualaikum

    macamana saya nak order krin Dr Sneeze. Anak saya dah seminggu batuk dan selsema tak baik-baik lagi…..

  18. Kalau baby selsema memang tidur malam ayah ibu pun terganggu.. Yelah kan..bila hidung tersumbat, tidur bayi pun tak lena. Nak bernafas pun susah…itu yang buatkan mereka terjaga…

  19. ida says:

    sis. de lg x krim ni

  20. ahmad says:

    ada jual dekat mana2 stokis area penang atau perak x?

  21. emizah says:

    Slm mcm mn nak oder ya

  22. Asnu says:

    jaga kesehatan anak. periksa ke dokter dan jaga daya tubuhnya

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *