Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Pelik tapi benar. Budak 8 tahun kahwini nenek 61 tahun

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Pelik tapi benar. Budak 8 tahun kahwini nenek 61 tahun

Salam muhibbah.

Pelik tapi benar! Seorang budak berumur 8 tahun (kalau di Malaysia ni baru darjah 2), Sanele Masilela  mengahwini seorang wanita bergelar nenek berusia 61 tahun di South Africa. Ridiculuos!

Katanya disuruh oleh hantu nenek moyang yang sudah meninggal dunia.

Berbekalkan £500 untuk pengantin perempuan dan £1000 untuk persiapan majlis, maka berkahwinlah budak 8 tahun dengan nenek yang bernama Helen Shabangu, ibu kepada 5 orang anak dan masih bersuami. adehh pening kepala >_<

Walaubagaimanapun, ia dikatakan hanyalah sebuah ritual dan mereka tidak tinggal bersama, sebaliknya menjalani kehidupan masing² seperti normal.

pengantin budak africa

dalam kostum tradisi

dalam kostum tradisi

Sanele dikatakan gembira dengan majlis itu dan sangat teruja. Apabila dewasa nanti, dia akan mengahwini wanita seusianya.

Sumber

Incoming search terms:

 

12 Responses

  1. Ina Zulaikha says:

    Terkejut saya baca tajuk tadi, tapi nasib baik ia hanya ritual :)

  2. suriaamanda says:

    macam2 kepercayaan diorang ni kan…sabar jer la…

  3. raudzah says:

    Pelik tapi benar ya umiie..nasib baik hanya ritual ya!!!

  4. D_08 says:

    fuhhh….kalo beno le deme ni berkawen…. jenuh le budak tu…. nak kene bermadu pulak tuu… alahaiiii…… udah kepercayaan deme camtu….. lega dan bersyukor awok dilahirkan sebagei seoghang Islam….

  5. Ummi Hanie says:

    ragam manusia… macam2

  6. Ummi Hanie says:

    w’salam sis iza..

    mcm2 ragam manusia. mujur kita bukan org sana ;)

  7. betul2 rare ni ..tak dapat kat mana2 jumpa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *