Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Mengandung pun dapat bonus

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Mengandung pun dapat bonus

SEMUA wanita mengandung di Britain layak untuk menerima ‘bonus bayi’ iaitu bebas cukai sebanyak £190 (RM999) yang diberikan oleh pihak kerajaan.

Namun, bagi melayakkan penerimaan bonus itu, wanita yang mengandung perlulah mendapatkan pengesahan daripada doktor untuk menerima bayaran selepas tempoh 25 minggu mengandung.
Bayaran yang dikenali sebagai Geran Kehamilan Kesihatan itu tidak akan memberi kesan kepada cukai atau kelebihan lain yang layak diterima.
Tujuan pembayaran bonus itu sebenarnya adalah untuk membantu wanita mengandung membiayai kos mengekalkan kesihatan sepanjang peringkat kehamilan.
Jika seseorang wanita itu mengandung anak kembar, nilai bayaran bonusnya masih tetap sama.
– Artikel dari Utusan
p/s : kat S’pore pun mcm ni , aunty2 ku ngandung semua dapat bonus 3000 S’Pore Dollars . Tu la , dolu2 org nak beranak ramai2 gomen depa x bagi , skrg dah kekurangan warga belia baru laa kelam kabut bagi ‘rasuah’ suruh org beranak byk2 dgn bagi bonus !

 

3 Responses

  1. xyncaholic says:

    >bagus jgk klau beranak dapat bonus..tp mesti pasangan yg dah kawen la..klau tak nanti ramai la ibu2 yg belum berkahwin dapat bonus..

  2. hans says:

    >owh,diorang buat macam tu sebab nak menggalakan peningkatan kelahiran negara

  3. >Waaaa..bestnye ye kalo Ibu2 yg ade ank ramai tu..Bnyk le dpt bonus! :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *