Lirik dan video muzik Hambamu (OST Imam Muda Astro)

Salam bahagia .

Walaupun rumah saya tak langgan ASTRO tapi kami still update dengan siaran-siaran sensasinya seperti program realiti Imam Muda yang sudah pun masuk Musim Kedua . Tahniah . Sebuah program yang bagus dan harus diberi sokongan dalam melahirkan imam-imam muda generasi baru masa kini .

Rumah mertua saya ada Astro jadi bila pulang ke sana , jika ada masa terluang saya akan menonton program ini walaupun tidak secara sepenuhnya . Dan saya agak tertarik juga dengan lagu temanya , HambaMU nyanyian Mawi dan Akhil Hayy . Ianya adalah ciptaan Edry KRU yang memang berbakat dalam bidang penciptaan lagu sejak belasan tahun yang lalu .

Sebelum tu jom layan dulu video yang memperkenalkan 10 peserta Imam Muda 2011 ;

Dan tak sah rasanya kalau tak selitkan video muzik lagu tema HambaMU sekali kan ?

Lirik HambaMU

Mawi:
Ke arah satu perjalanan
Dalam sebuah kehidupan
Demi untuk mengecapi
Hasrat murni di dalam hati

Usaha dengan doa itu,
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui

Chorus:

Suluhkan cahaya hati di terang
Tunjukkan jalan
Seandainnya hilang
Tegakkan perjalanan
Yang bakal ditempuh

Tegakkan semangat bila runtuh,
Setibanya disisimu ku berserah,
Terimalah aku
Hamba mu Allah

Owh ho owh ho
Hambamu Allah…..

Mawi:
Sekiranya takdir menguji
Cekalkan hasrat dihati
Semoga kesusahan bisa
Mengajar erti terus azam

Akhil Hayy:
Usaha dengan doa itu,
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui

(chorus)

-Sumber : Credit

Incoming search terms:

Comments

  1. says

    hehehe imam muda.. lau wdud masuk ok tak kak?? :p tapi tu lah, halangan dia mencabar gak..
    Mawi? ooo minat mawi ea kak ekekeke… tapi memang, mawi, akhil kay (sedara sya tuh) hehe sore memang best.. tak dinafikan lagi..

    • says

      boleh kot wadud…kan blaja jauh sampai ke indon tuuu…
      ish xdela akk minat kat mawi tu..suara dia bole tahan la kan…
      akhil hay sedara wadud ek?baru tahu … sore dia best ek

    • says

      hoho..bandwidth den pun dah separuh ni ikut sama mcm prtghn bulan plak…
      dah brape kali bee top up?
      nis igt nk upgrade je bulan 7 ni..sat je dah setahun pakai hosting diariniaga ni

  2. says

    dah 2 kali nis .. ni pun sehari pakai 2gb mana larat ..entri pun dah dikurang kan sehari satu je hehe.. nis nk upgrade pakej apa pulak ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *