Lagu Tema Sinetron Amanah Dalam Cinta dan lirik Jangan Menyerah oleh D’Masiv

by Ummi Hanie on June 29, 2011

in Umum

 

Salam bahagia .

Sekarang ni sinetron “Amanah Dalam Cinta” sedang disiarkan di TV3 pada jam 2 petang , hari isnin hingga khamis .

Lagu temanya saya sangat suka lah … walaupun agak sedih sikit nadanya .

Didendangkan oleh D’Masiv , “Jangan Menyerah” tajuk lagu diberi .

 


Lirik Jangan Menyerah – D’Masiv

Tak ada manusia
Yang terlahir sempurna
Jangan kau sesali
Segala yang telah terjadi

Kita pasti pernah
Dapatkan cobaan yang berat
Seakan hidup ini
Tak ada artinya lagi

Syukuri apa yang ada
Hidup adalah anugerah
Tetap jalani hidup ini
Melakukan yang terbaik

Tak ada manusia
Yang terlahir sempurna
Jangan kau sesali
Segala yang telah terjadi

Tuhan pasti kan menunjukkan
Kebesaran dan kuasanya
Bagi hambanya yang sabar
Dan tak kenal putus asa

Jangan menyerah (6x)

Dan tak kenal putus asa (2x)

Jalan cerita ni boleh tahan tragik juga . Maklum sajalah , sinetron Indonesia kan ….  ;)

Nama heroin dalam cerita ni ialah Julie Estelle yang melakonkan watak sebagai Julie dan/atau Meetha .

Seorang yang masih single lagi tapi dek kerana takdir , terpaksa membela seorang bayi yang langsung tak ada hubungan darah dengannya . Dan lebih ironi lagi apabila bayi itu tidak diterima oleh keluarga warisnya sendiri .

 

Nak tau lebih lanjut … kena tengoklah sendiri . Saya tengok sambil-sambil je …(dalam Youtube dah ada videonya kalau nak tahu apa kesudahannya) .

 

Incoming search terms:

{ 10 comments… read them below or add one }

wadud June 29, 2011 at 6:53 PM

ala.. xbes2 sinetron indonesia..
akak mai lah sini..
lepak ngan wadud..
ekekeke

Reply

Ummi Hanie July 1, 2011 at 11:57 AM

aik….dah lame dok indon pun masih xminat sinetron ek ? ekekeke ~

Reply

eMMe June 29, 2011 at 9:10 PM

Assalam ummihanie, lagu DMasiv sume best2 kan, banyak gak sinetron gune DMasiv ni sebagai lagu tema kan..kan…

Reply

Ummi Hanie July 1, 2011 at 11:58 AM

wslm Emme …

aah la sy pun baru je kenal dgn grup ni .. mmg lagu2 dia best ;)

Reply

nza June 29, 2011 at 9:46 PM

suka tgk pelakonnya yg comel.
nza ada entri terbaru… jom baca Fuh!!!!!Berpeluh Hingga Ke Kaki..My Profile

Reply

Ummi Hanie July 1, 2011 at 11:58 AM

wah…akk pun layan gak ye ! ;)

Reply

sitisifir10 June 30, 2011 at 7:40 AM

Takde masa dah k.pija nak layan drama…hukhukkkkkk….
sitisifir10 ada entri terbaru… jom baca Book Store @ SitisifirMy Profile

Reply

Ummi Hanie July 1, 2011 at 11:58 AM

napenye kak pija ….

Reply

najwa August 17, 2011 at 9:32 AM

lagu jangan mnyerah itu best bangat

Reply

Ummi Hanie August 25, 2011 at 5:12 PM

yup najwa…syahdu sajer ;)

Reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post: