Lagu Tema Sinetron Amanah Dalam Cinta dan lirik Jangan Menyerah oleh D’Masiv

by Ummi Hanie on June 29, 2011

in Umum

 

Salam bahagia .

Sekarang ni sinetron “Amanah Dalam Cinta” sedang disiarkan di TV3 pada jam 2 petang , hari isnin hingga khamis .

Lagu temanya saya sangat suka lah … walaupun agak sedih sikit nadanya .

Didendangkan oleh D’Masiv , “Jangan Menyerah” tajuk lagu diberi .

 


Lirik Jangan Menyerah – D’Masiv

Tak ada manusia
Yang terlahir sempurna
Jangan kau sesali
Segala yang telah terjadi

Kita pasti pernah
Dapatkan cobaan yang berat
Seakan hidup ini
Tak ada artinya lagi

Syukuri apa yang ada
Hidup adalah anugerah
Tetap jalani hidup ini
Melakukan yang terbaik

Tak ada manusia
Yang terlahir sempurna
Jangan kau sesali
Segala yang telah terjadi

Tuhan pasti kan menunjukkan
Kebesaran dan kuasanya
Bagi hambanya yang sabar
Dan tak kenal putus asa

Jangan menyerah (6x)

Dan tak kenal putus asa (2x)

Jalan cerita ni boleh tahan tragik juga . Maklum sajalah , sinetron Indonesia kan ….  ;)

Nama heroin dalam cerita ni ialah Julie Estelle yang melakonkan watak sebagai Julie dan/atau Meetha .

Seorang yang masih single lagi tapi dek kerana takdir , terpaksa membela seorang bayi yang langsung tak ada hubungan darah dengannya . Dan lebih ironi lagi apabila bayi itu tidak diterima oleh keluarga warisnya sendiri .

 

Nak tau lebih lanjut … kena tengoklah sendiri . Saya tengok sambil-sambil je …(dalam Youtube dah ada videonya kalau nak tahu apa kesudahannya) .

 

Incoming search terms:

{ 10 comments… read them below or add one }