Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Jyoti Amge , wanita paling kerdil di dunia

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Jyoti Amge , wanita paling kerdil di dunia

Alamakkk comelnya gadis kerdil berusia 18 tahun ni … Jyoti Amge namanya . Macam anak patung pula !

NAGPUR – Seorang pelajar perempuan berusia 18 tahun, Jyoti Amge yang setinggi cuma 61.95 sentimeter dinobatkan sebagai wanita paling kerdil di dunia oleh Guinness World Records di sini semalam.

Beberapa pegawai Guinness mengukur ketinggiannya sebelum dia dyang menghidap penyakit pertumbuhan terbantut, achondroplasia dinobatkan sebagai wanita paling kerdil di dunia.

Dia layak untuk disenaraikan dalam Guinness World Records kerana umurnya mencecah 18 tahun semalam.

“Saya berasa amat gembira untuk mendapatkan rekod ini,” katanya yang menangis kegembiraan yang menurut bapanya dia bercita-cita untuk menjadi aktres Bollywood. Dia menerima sijil pengiktirafan Guinness sambil disaksikan oleh bapanya, Kisan, 55, dan ibunya, Ranjana, 50.

Rekod wanita paling kerdil di dunia sebelum ini dipegang oleh rakyat Amerika Syarikat, Bridgette Jordan yang setinggi 69.5 sentimeter. – Agensi

-Sumber

Saya rasa , lepas ni mesti berduyun² tawaran berlakon ke … beriklan ke … dan sebagainyalah yang datang kepada gadis kerdil ni .

Hanya setinggi 61.95 sentimeter … rasanya anak saya yang berumur 2 tahun lebih , Zaid tu lebih tinggi  ! ;)

Selamat tinggal selulit dan lemak ! Body langsing kini milik kami ~

Incoming search terms:

 

20 Responses

  1. lin azlina says:

    hurmmm…anak buah saya nisa tu dah 90cm rasanya…3tahun… kerdilnya..ada hikmahnya tu

  2. Mohkembara says:

    Salam,

    agak kena dukung jer dia ni. Sonok gak orang dok usung dia ke sana ke mari. Skrng jd celebriti pulak. Rezki dia.

  3. Wan Perlis says:

    satu ujian jugak utk dia

  4. amirulfaiz says:

    Memang comel loteh je Jyoti Amge tu. :)

  5. ibuhani says:

    comeii……tp ada hikmahnya yg kita x nmpk lg….

  6. iEyLa says:

    xla comey mane boboiboy ni…
    comey lagi zaid..hakhak

  7. kimmie says:

    sgt kecil, tp comel la..:)

  8. kakyong says:

    kecil comel macam anak patung..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *