Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Jijiknya burger tahi manusia

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Jijiknya burger tahi manusia

 

Salam W.b.t. ,

 

Menjijikkan sekali bila baca artikel burger dari najis/tahi manusia ni . Saya tak tahulah nak komen apa lagi pasal isu ni . Nak kata dunia ni dah kehabisan makanan sampai najis manusia pun dijadikan makanan , tak juga ! Itulah jadinya bila otak tu kononnya dah terlalu pandai nak cipta itu , cipta ini sampai ke tahap menghina diri sendiri – makan tahi sendiri ?? Ahhh … bayar sejuta pun aku tak sanggup !

 

poop burger

yuck yuck yuckssss….!

credit pic

 

Inovasi: Daging Burger Tiruan Daripada Najis Manusia!

Makanan tiruan kini kerap menjadi isu, khabarnya dunia mengalami krisis makanan global. Dan ada pihak yang bertindak untuk menyelesaikan masalah dengan mencari inisiatif untuk mencipta makanan tiruan seperti telur ayam tiruan, daging lembu tiruan dan yang terbaru Jepun telah muncul dengan inovasi baru iaitu menghasilkan daging burger dari bahan buangan manusia!

 

Mitsuyuki Ikeda, seorang pengkaji dari Okayama Laboratory, telah menghasilkan steak tiruan dari tahi manusia. Tokyo Sewage mulanya menghubungi saintis tersebut mencari penyelesaian kepada najis yang terlalu banyak di loji buangan najis. Mereka memintanya mencari kegunaan lain untuk najis tersebut kerana ianya mengandungi protein yang berlebihan disebabkan bakteria yang banyak.

Menurut beliau, setelah membuat kajian didapati bahan buangan manusia mempunyai jumlah protein yang tinggi. Warna merah pada daging burger itu diwarnakan dengan pewarna artifisial untuk membuatkan ia nampak segar, menarik dan kelihatan seperti daging burger yang sebenar dan menggunakan perasa soya sebagai bahan tambahan untuk memberikan rasa sebenar daging kepada najis yang diproses tersebut. Ujian awal menunjukkan orangramai yang merasa daging tahi ini tidak dapat membezakannya dengan daging lembu.
63% protein, 25% karbohidrat, 3% lemak dan 9% mineral merupakan kandungan yang ada dalam daging ini. mengasingkan bahan proteinnya, mencampurkannya dengan pemangkin dan memasukkan bahan bahan tersebut ke dalam mesin peletup untuk menghasilkan steak tiruan.

 

Tambah beliau, masalah utamanya bukan dari segi kesihatan tetapi dari psikologi manusia iaitu daging ini dibuat daripada najis. Ditambah pula dengan kos pembuatannya yang rumit menjadikannya agak mahal membuatkan harganya 10 hingga 20kali ganda lebih mahal daripada daging lembu biasa. Namun, itu hanyalah kos untuk kajian dan mungkin apabila kajian ini selesai harganya akan boleh dikurangkan supaya setanding dengan harga daging burger biasa. Jika tidak, ia tidak akan di pasarkan.
Katanya lagi, daging burger daripada najis manusia ini kurang lemak dan rendah kalori. Dan video berikut adalah tentang kajian Profesor ini sendiri.

English Version
POOP BURGER: Japanese Researcher Creates Artificial Meat From Human Feces (Inhabitat, June 15, 2011):
Some hardcore carnivores have a hard time finding meat alternatives such as soy protein or tofu burgers to be palatable. But non-meat eaters may lose their appetite along with their carnivorous friends over this one – a meat alternative made from HUMAN EXCREMENT. Yep, you heard me correctly — Japanese scientist Mitsuyuki Ikeda has developed a “burger” made from soya, steak sauce essence, and protein extracted from human feces. Hit the break for a video explaining the process!
The meatpacking industry causes 18 percent of our greenhouse gas emissions, mostly due to the release of methane from animals. The livestock industry also consumes huge amounts of feed and water in relation to the amount of meat that it yields, and many find the industry to be inhumane and cruel to animals. These factors alone are reason enough for vegetarians to replace their meat intake with vegetable proteins and legumes. But Ikeda, a scientist at the Environmental Assessment Center in Okayama , sought to further the field of alternative proteins by recycling a form of protein-rich waste : sewage mud.
“Sewage mud” is exactly what you think it is – poop. Ikeda’s process begins by extracting protein and lipids from the “mud.” The lipids are then combined with a reaction enhancer, then whipped into “meat” in an exploder. Ikeda then makes the poop more savory, by adding soya and steak sauce.
Currently, the price of the poop burgers are 10-20 times that of regular meat, due to the cost of research, but he feels they will even out in a few years. He admits that “some people” may have a psychological aversion to eating artificial meat made of their own poop at first, but thinks many would be open to personally completing the food chain. He also notes that the burgers are extremely low in fat.
The artificial meat is low in fat and reduces waste and carbon emissions, however it’s hard to believe that any number of benefits could persuade consumers to take a bite out of a poop sandwich.

 

Sumber : Facebook

 

Incoming search terms:

 

12 Responses

  1. syamila says:

    salam hanie…eee…kotornya…
    syamila ada entri terbaru… jom baca Giveaway Kujie2.com Sempena Ulangtahun Perkahwinan Ke 20My Profile

  2. khairul says:

    dah x dak daging len ka nk buat burger ? eeeeeeeee
    khairul ada entri terbaru… jom baca PA on wheelsMy Profile

  3. puanbee says:

    wekk geli.. memang tak kan beli dan tengok pun tak nak …
    puanbee ada entri terbaru… jom baca Cara Tengok Telefon Bimbit Asli Atau Tidak !My Profile

  4. puan kutu says:

    tulah bayar 80juta pun tak sanggup makan najis sendri..lgpun dalam islam haram makan benda kotor kan..
    puan kutu ada entri terbaru… jom baca Contest : Kisah Dongeng Tengku Puteri & Puan KutuMy Profile

    • Ummi Hanie says:

      hak3x kutu … 80 juta tuuu …

      betul tu,dlm islam pun dah haramkan melainkn darurat …. tp klu darurat pun,sedaya upaya cari benda lain utk dimakan kan ? ;) nauzubillah laaa

  5. kakyong says:

    ish ish.. cuba lah pk kan kegunaan selain drp makanan.. bodoh betui la..
    kakyong ada entri terbaru… jom baca Ramli Sarip di Changkat TinMy Profile

  6. ozzy says:

    Dia cuma bentangkan kelebihan tapi lupa nak bentangkan byk kekurangannya
    ozzy ada entri terbaru… jom baca SEKS SEBAGAI PELARISMy Profile

  7. Howardget says:
    Your comment is awaiting moderation. This is a preview, your comment will be visible after it has been approved.

    Regards! Good stuff!
    http://canadianonlinepharmacynnm.com/
    drugs from canada canadian pharcharmy buying prescription drugs canada [url=http://canadianpharmacymim.com/]canadian pharmacies online[/url]
    canadian pharmacy no prescription needed
    pharmacy cost comparison
    overseas pharmacies
    prescription cost comparison
    mexican pharmacy online medications
    canadian drugstore online

  8. Howardget says:
    Your comment is awaiting moderation. This is a preview, your comment will be visible after it has been approved.

    Fine content. Appreciate it.
    http://canadianpharmaciescubarx.com/
    best canadian prescription prices canadian pharmacies that ship to us prescription prices comparison [url=http://canadianonlinepharmacynnm.com/]canadian pharcharmy[/url]
    northwestpharmacy
    international pharmacy
    mexican online pharmacies
    canada pharmacy online no script
    canadian family pharmacy
    online pharmacy canada

  9. Quentincop says:
    Your comment is awaiting moderation. This is a preview, your comment will be visible after it has been approved.

    You actually suggested it perfectly!
    http://canadianpharmacymim.com/
    drugs without prescription online pharmacies of canada safe canadian online pharmacies [url=http://canadianpharmaciesnnm.com/]canadian drugs[/url]
    buy prescription drugs without doctor
    rx price comparison
    board of pharmacy
    buy prescription drugs from canada
    canadian rx
    canadian pharmacies

  10. Quentincop says:
    Your comment is awaiting moderation. This is a preview, your comment will be visible after it has been approved.

    Regards. Plenty of write ups.
    http://canadianpharmacymim.com/
    prescription without a doctor’s prescription canada online pharmacies canadian rx [url=http://canadianpharmaciescubarx.com/]canadian pharmacy[/url]
    best online canadian pharcharmy
    canadadrugs
    rx online
    reputable canadian mail order pharmacies
    prescription drugs online without doctor
    mexican pharmacies online

  11. Quentincop says:
    Your comment is awaiting moderation. This is a preview, your comment will be visible after it has been approved.

    Good forum posts. With thanks.
    http://canadianonlinepharmacynnm.com/
    safeway pharmacy global pharmacy canada approved canadian pharmacies online [url=http://canadianpharmaciesnnm.com/]online pharmacies of canada[/url]
    pharmacy price comparison
    drug prices comparison
    online pharmacy canada
    canada drugs
    drug prices comparison
    reputable canadian mail order pharmacies

  12. Quentincop says:
    Your comment is awaiting moderation. This is a preview, your comment will be visible after it has been approved.

    Effectively expressed indeed. !
    http://canadianpharmacymim.com/
    drug stores near me canada pharmacy compare prescription prices [url=http://canadianonlinepharmacynnm.com/]canada drug[/url]
    canadadrugs
    best canadian mail order pharmacies
    drug prices comparison
    drugs online
    compare prescription prices
    buy prescription drugs from canada

  13. Quentincop says:
    Your comment is awaiting moderation. This is a preview, your comment will be visible after it has been approved.

    You made your point very effectively..
    http://canadianpharmacyntx.com/
    canada drugs online pharmacy canadianpharmacy canada drug pharmacy [url=http://canadianpharmacyntx.com/]canadian pharmacies-24h[/url]
    canadian drugstore
    canadapharmacyonline.com
    canadian meds
    rx pharmacy
    online canadian pharmacies
    drug costs

  14. Quentincop says:
    Your comment is awaiting moderation. This is a preview, your comment will be visible after it has been approved.

    Fantastic advice. Regards.
    https://nicktambone.com/
    prescription cost comparison canadian pharmacies-24h canadian rx [url=https://nicktambone.com/]canadian pharmacy[/url]
    prescription drug cost
    walmart pharmacy price check
    drug stores near me
    the canadian pharmacy
    canada pharmacies online prescriptions
    best online canadian pharcharmy

  15. Quentincop says:
    Your comment is awaiting moderation. This is a preview, your comment will be visible after it has been approved.

    Appreciate it! Quite a lot of information.
    http://talahicc.com/
    canadadrugs.com pharmacy canada pharmaceuticals online trust pharmacy canada [url=http://canadianpharmacymim.com/]aarp approved canadian online pharmacies[/url]
    online pharmacy
    prescription online
    international pharmacy
    best online pharmacies canada
    drugs online
    canada drug

  16. Quentincop says:
    Your comment is awaiting moderation. This is a preview, your comment will be visible after it has been approved.

    Superb posts. Regards!
    http://canadianpharmaciesnnm.com/
    best online pharmacies canada top rated canadian pharmacies online mexican online pharmacies [url=http://www.canadianpharmacymsn.com/]northwest pharmacy[/url]
    canada pharmacies prescription drugs
    canadian pharmacies shipping to usa
    prescription drugs prices
    canada pharmacies online
    pharmacy cost comparison
    online discount pharmacy

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *