Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Hati-hati dgn pil berunsur babi

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Hati-hati dgn pil berunsur babi

Dari Kementerian Kesihatan: UBAT DARI SUMBER BABI TERDAPAT DI PASARAN MALAYSIA.

Senarai ubat yang berada dipasaran Malaysia dijual dengan meluasnya dan mendapat sambutan yang amat menggalakkan. Berikut ialah senarai Nombor Nama ubat/Kegunaan/Vendor di Malaysia;

1. Kenalog in orabase ; Ulcer mulut Diethelm oral paste
2. Drixoral (tablet) ; Selsema Zuellig Pharma
3. Clexane (injection) ; Mencairkan darah Diethelm
4. Fraxiparine (injection) ; Mencairkan darah ZuelligPharma .

Nama saintifik babi ialah Porcine. Diharap saudara Islam kita berhati-hati serta tanya doktor atau pharmacist ubat yang akan disuntik (inject) ke dalam tubuh kita atau yang kita beli di kedai serta baca apa campuran kandungan yang ada dalam ubat tersebut. Kalau ada senarai yang lain… akan diberitahu secepat mungkin. Wallahu’alam.

*Sumber: E-mel

 

10 Responses

  1. hans says:

    >susah lah kaksemua benda makanan pun banyak benda nidikelirukan dengan cop HALAL tu

  2. >Kdg2 Cop Halal tu pun belum tentu Halal lg isi kandungan nya Hanie..Mcm yg pernah terjadi dulu..Ade ke patut,pork dlm tin tu dieorangbantai p cop halal skali..Giler..Dh nama pork pun nk halal pe nye..Tp InsyaAllah lh..lepas nie kita cubautk lebih alert lh dgn benda2 mcm nie,kn..Thanks for sharing,Hanie.. :)

  3. hans says:

    >kak ieda : itula…berlambak jer syarikat2 yg tiru logo tu..itu yg susah tu

  4. >Matlamat menghalalkn cara mmg bahaya..

  5. hans says:

    >kak ieda : itula pasal…susah tul…

  6. hans says:

    >minta dijauhkan la yer

  7. PinQib says:

    >bahaya nyer.. tsk"A calm and peaceful mind is a very important factor in good health."| Update terbaru! |

  8. Ummi Hanie says:

    >hye PinkQib ,yer,kena berhati2 ….

  9. Ummi Hanie says:

    >hans n sis ieda : isu cop halal ni xtaulah sampai bile nk brkesudahan…moga2 Allah jauhkn kita dr segala benda haram ni kan …

  10. Andy Tern says:

    Websites we think you should visit…

    […]although websites we backlink to below are considerably not related to ours, we feel they are actually worth a go through, so have a look[…]……

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *