Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Gempa bumi 8.9 magnitud di Acheh dan amaran tsunami

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Gempa bumi 8.9 magnitud di Acheh dan amaran tsunami

Ya Allah Ya Tuhan kami, selamatkanlah kami semua dari bala bencana yang kami semua tidak mampu menanggungnya…

Gempa bumi 8.9 magnitud sudah melanda Acheh, jiran serumpun kita. Ramalan tsunami juga telah dikeluarkan sebegini rupa;

1. Georgetown – 09:11pm 11th April 2012 MY Time

2. Port Dickson – 02:10am 12th April 2012 MY Time

3. Singapore – 07:51am 12th April 2012 MY Time

Khabarnya juga ombak di Pulau Simeulue sudah naik 6 Meter.

Apa²pun, jangan panik! Baca panduan menghadapi tsunami ni. Mungkin dapat menyelamatkan nyawa semua.

Info terbaru, gempa susulan dah pun berlaku. Sebelum saya selesai menaip ni, terasa bergoyang-goyang kerusi.

Lebih terkini, dengarnya jambatan Pulau Pinang akan ditutup, begitu juga dengan perkhidmatan feri. Iyelah, bahaya tu kan… Seram saya memikirkannya.

Mari sama-sama kita mohon perlindungan dariNya;

doa tolak bala

Ini adalah sedikit ‘peringatan’ buat kita semua. Allah baru ‘menjentik’ sedikit. Moga² tidak kedengaran berita yang lebih dahsyat mkenjelang malam ini :(

 

 

12 Responses

  1. akubiomed says:

    Saya dapat maklumat dari blogger Indonesia amaran Tsunami telah ditarik balik agensi Meteorologi Indonesia.

  2. lin azlina says:

    baru jer kira jentik kan..xdapat nak dibayangkan jika saya mengalaminya…

  3. […] !Pilihan ABAYA untuk busana gaya mewah tapi mampu-milikShayla Sedondon dgn ABAYATudung Instant LABUH← Gempa bumi 8.9 magnitud di Acheh dan amaran tsunami nuffnang_bid = "603cb145d9465ef854545922266458c7"; Teka-teki bergambar Posted on April 12, 2012 by […]

  4. syu90 says:

    nk jwb teka teki tu..tp xleh nak komen kat sana..syu komen kat sni jelah…

    zoo negara..btol x?

  5. puan kutu says:

    jentikan yg sedikit tu sebenarnya utk bagi peringatan pada manusia yg semakin lalai..:)

Leave a Reply to lin azlina Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *