Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Debaran PRU13, nak mengundi pertama kali

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Debaran PRU13, nak mengundi pertama kali

PRU13 ni lain macam sikit auranya kot. Saya yang tak ambik port sangat hal politik pun turut terasa debaran hari mengundi tanggal 5 Mei 2013 ini, ditambah pula ini kali pertama seumur hidup nak pergi mengundi…

Kedengaran ramai yang berpusu-pusu pulang ke kampung halaman untuk menjalankan tanggungjawab mengundi. Jadi, selamat pulang diucapkan, berhati-hati di jalanraya. Saya dan suami? Syukurlah lokasi mengundi kami hanya di sekolah menengah berhampiran sahaja…. tak perlu pulang ke kampung kerana kami sudah mendaftar di kawasan kami untuk PRU13.

pru13

 

Masih tak terlambat mungkin untuk semak status mengundi PRU 2013 secara online.

 

Perang bendera semkain meriah. Pihak A, B, C dan lain² saling berkempen bermati-matian demi mencapai kemenangan dalam PRU13.

Dalam satu rumah pun, kadangkala ada 2 -3 penyokong parti politik berlainan. Tapi, taklah sampai berperang. Cukuplah “berperang” di hari mengundi nanti….

 

5 MEI 2013 – PRU13 – Hari bersejarah bagi politik Malaysia. Adakah tampuk pemerintahan masih kekal di tangan BN, atau sebaliknya?

Sama² kita tunggu jawapannya nanti….

p.s: offtopic….. Jangan lupa daftar awal untuk SBDDB ye ! 

 

17 Responses

  1. titan says:

    sehari je lagi.

  2. Oneblogsocial says:

    Jom pergi mengundi,

  3. saya pun mengundi pertama kali jugak! Jom! :)

  4. akubiomed says:

    Selamat membuang undi. Tinggal kurang 24jam sahaja lagi.

  5. sensasi2020 says:

    Semoga gembira mengundi buat kali pertama. Selamat mengundi pada 5 Mei 2013 ini. Pilih dan undilah yg terbaik.

    • Ummi Hanie says:

      ya…. undian telah selesai, rakyat telah bersuara… semoga kepimpinan baru/lama dpt jalankan amanah dgn baik

      p/s: saya dah review alexa sensasi2020.com ya ;)

  6. BeritaKaki says:

    pilih yg terbaik ye Kak Ummie..hehe

  7. Denaihati says:

    Alhamdulillah dah selesai semuanya. tahniah untuk BN, semoga dapat memerintah dengan lebih baik…

  8. zool says:

    seronok dah mengundi kan

  9. Ummi Hanie says:

    tkasih… selesai sudah ;)

  10. Ummi Hanie says:

    ya, itulah rakyat Malaysia sejati kan… :)

  11. cik tom says:

    ciktom pn mgundi 1st time..seronok sb meriah..hehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *