Mandi kolam, mandi laut dan berkuda di pantai Batu Ferringhi

Salam bahagia readers. Tak habis-habis lagi bercerita tentang percutian di Batu Ferringhi ni. Harap tak jemulah… Sebab sayang kalau tak diabadikan kenangan indah² bersama suami dan anak². Kali ini tentang apa ya? Apa lagi budak² punya kesukaan kalau bukan bermain air! Mandi kolam tu dah macam acara wajib setiap kali pergi ke hotel² yang menyediakan kolam renang. Betull tak wahai […]

» Read more

Meneroka Bukit Bendera

Meneroka Bukit Bendera nan indah Seumur hidup, inilah kali pertama kami anak-beranak meneroka Bukit Bendera yang terletak di Air Hitam, Pulau Pinang. Sebelum ini sudah sampai ke sana akan tetapi ditutup pula kerana sedang membuat pembaikpulihan. Kami bertolak ke sana dari Batu Ferringhi, kira-kira dalam 15minit perjalanan. Tapi awas, jangan guna bantuan ‘encik Garmin’ (GPS) kerana anda akan dihalakan ke […]

» Read more

Batu Ferringhi, kami datang… lagi!

Batu Ferringhi, kami datang… lagi! Tajuk macam kenal je kan. Apa lagi kalau bukan ‘virus’ filem Istanbul, aku datang! Psstt… kami dah menonton di panggung…. :p Blogger Kak Jie pun tidak miss dengan ‘virus’ ini. Hehe jangan marah ye ;) Batu Ferringhi ni nampak gayanya menjadi acara lawatan kami sefamili setiap 2 tahun sekali. Kali terakhir mengunjungi Batu Ferringhi ialah […]

» Read more

Ikut suami menginap di hotel ala-ala honeymoon

Jom share review anda semua tentang hotel2 yg pernah anda menginap di Malaysia. As examples; Hotel Sri Malaysia, NAZA Hotel, Gurney Hotel, Hyatt Regency… and much2 more !! Ok, kali ni saya dan keluarga menginap di NAZA Hotel Penang – No.555, Jalan CM Hashim | Tanjung Tokong, Georgetown, Penang Island, Malaysia.. Ia baru mempunyai 3 cawangan di Malaysia iaitu Penang, Melaka and JB… It’s a 3-star […]

» Read more