Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Category: TRAVELOG

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Percutian gaya bajet – Langkawi 2013

Salam ceria, Semoga semua sihat selalu. Diri ini masih terkenang²kan percutian indah + percutian bajet di Langkawi. Hari ini sudah genap 9 hari sejak kami pulang. Percutian ini memang sangat² kami nantikan kerana tiket flight sudah ditempah sejak setahun yang lalu. Nama pun nak percutian gaya bajet, kan? Kenalah bersabar sikit menunggu tarikh percutian walaupun…
Read more

BBQ di pantai Tanjung Bidara

Salam bahagia, Ini ialah edisi terakhir TRAVELOG/Cuti² Malaysia saya dan family bagi tahun 2012. Alhamdulillah, penutup percutian yang bagus sekali. Tuan rumah reunion ni dah bookingkan kami sebuah bilik di Tanjung Bidara Beach Resort (TBBR). Cantik pemandangannya, menghadap ke laut. Oleh kerana kami bawa 3 orang anak je, lagi 2 orang tinggal di rumah Opah…
Read more

Mandi kolam, mandi laut dan berkuda di pantai Batu Ferringhi

Salam bahagia readers. Tak habis-habis lagi bercerita tentang percutian di Batu Ferringhi ni. Harap tak jemulah… Sebab sayang kalau tak diabadikan kenangan indah² bersama suami dan anak². Kali ini tentang apa ya? Apa lagi budak² punya kesukaan kalau bukan bermain air! Mandi kolam tu dah macam acara wajib setiap kali pergi ke hotel² yang menyediakan…
Read more

Meneroka Bukit Bendera

Meneroka Bukit Bendera nan indah Seumur hidup, inilah kali pertama kami anak-beranak meneroka Bukit Bendera yang terletak di Air Hitam, Pulau Pinang. Sebelum ini sudah sampai ke sana akan tetapi ditutup pula kerana sedang membuat pembaikpulihan. Kami bertolak ke sana dari Batu Ferringhi, kira-kira dalam 15minit perjalanan. Tapi awas, jangan guna bantuan ‘encik Garmin’ (GPS)…
Read more

Batu Ferringhi, kami datang… lagi!

Batu Ferringhi, kami datang… lagi! Tajuk macam kenal je kan. Apa lagi kalau bukan ‘virus’ filem Istanbul, aku datang! Psstt… kami dah menonton di panggung…. :p Blogger Kak Jie pun tidak miss dengan ‘virus’ ini. Hehe jangan marah ye ;) Batu Ferringhi ni nampak gayanya menjadi acara lawatan kami sefamili setiap 2 tahun sekali. Kali…
Read more