Pertama kali bermalam di Thistle Hotel, Port Dickson

Assalamualaikum & Salam Ceria, Semenjak kecik saya selalu dok dengar kawan-kawan nyembang pasal Port Dickson. Macam beeeest je. Seumur hidup tak pernah pegi, umur 29 tahun baru jejak kaki ke PD. Ye, ini cerita tahun 2013. Throwback gitu :p Itu pon sebab menyibuk nak ikut encik suami ada kerja di sana. Menginaplah kami di Thistle Hotel Port Dickson. Cantekkk tempatnya […]

» Read more

Pertama kali wajah terpampang di suratkhabar Malaysia

Assalamualaikum & Salam bahagia, Tajuk terus-terang gitu. Seterang lampu suluh bernyala di bilik yang gelap gelita. Haha… Pertama kali wajah terpampang di suratkhabar Malaysia… Tentulah ada sedikit jaki, kan? Harian Metro pula tu. Tapi, Ini semua ‘kerja’ encik suami yang menghantar artikel haji beserta gambar kami berdua di Madinah kepada wartawan Metro tersebut. Makanya redho sajalah… Ada terdetik la sedikit […]

» Read more

Awan cantik sekitar pergunungan Kinabalu, sabah

Macam tak percaya dah menjejak daerah pergunungan Kinabalu di Sabah. Antara pemandangan terindah yang terpahat dalam memori ialah pemandangan awan cantik di situ.       Subhanallah…. memang terpegun, terpana, terpaku seketika melihat keindahan ciptaan Allah SWT dan bersyukur kerana diberi peluang untuk menikmatinya.     Kami berjalan awal pagi, jadi tak panas sangatlah duduk dalam kereta. Lagipun, suhu rendah […]

» Read more

Jalan-jalan Sabah – Day 2

kinabalu pine resort

Aishh tak update lagi diari jalan²ku a.k.a Travelog Ummi Hanie ke Sabah pada penghujung April ’13 yang lalu (nak dekat cuti hari Buruh 1 Mei). Sebelum tu, saya ada terbitkan entri barang yang nak dicari di Sabah sebagai hint kat korang. Sabah tu besar kan.. destinasi kami kali ini adalah Kota Kinabalu. Suami dah siap² booking homestay di Cyber City. […]

» Read more

Petik strawberi segar di kebun Cameron Highlands

Pengalaman baru lagi untuk anak², juga ummi mereka sendiri. Pertama kali ni memetik buah strawberi segar dari ladang di Cameron Highlands ! Sangat teruja… Beli buah strawberi siap dipetik dengan memetik sendiri, sama saja harganya. RM25 untuk setengah kilogram. Bezanya cuma kalau terpetik lebih dari setengah kilo tu, lu bayarla berapa yg patut… haha ~ Peristiwa ini berlaku seminggu selepas […]

» Read more
1 2 3 6