[Hukum] : Bersalam dan Mencium Tangan

Kawan-kawan readers sejati sekalian , jom kita berilmiah sikit … :) Jgn bosan ye ? ;p Kita akan membahagikan topik  ini kepada beberapa bahagian: 1. Hukum berjabat tangan/bersalam 2. Hukum mencium tangan 3. Hukum membongkokkan badan 4. Hukum bersujud kepada selain Allah 5. Rumusan   1. Hukum berjabat tangan/bersalam   Rasulullah s.a.w. bersabda: Abu Qatadah berkata, aku bertanya kepada Anas […]

» Read more

Blog, Blogger, Blogging – Jangan silap guna perkataan ;)

Hari ni nak jadi cekgu English tak bertauliah, buleh ? Ala, santai² saje… Sepanjang berkecimpung dalam dunia blogging ni macam² orang dan macam² bahasa dah jumpa. Kadang tu nak tergelak juga baca p’gunaan bahasa diorang. Eh, tak baik gelakkan orang ;p . Bukan gitu, kadang² kita sendiri pun tak perasan bahasa/perkataan especially yg English ni tak berapa nak betul. Saya […]

» Read more
1 71 72 73 74 75 86