[Hukum] : Bersalam dan Mencium Tangan

Kawan-kawan readers sejati sekalian , jom kita berilmiah sikit … :) Jgn bosan ye ? ;p Kita akan membahagikan topik  ini kepada beberapa bahagian: 1. Hukum berjabat tangan/bersalam 2. Hukum mencium tangan 3. Hukum membongkokkan badan 4. Hukum bersujud kepada selain Allah 5. Rumusan   1. Hukum berjabat tangan/bersalam   Rasulullah s.a.w. bersabda: Abu Qatadah berkata, aku bertanya kepada Anas […]

» Read more

Blog, Blogger, Blogging – Jangan silap guna perkataan ;)

Hari ni nak jadi cekgu English tak bertauliah, buleh ? Ala, santai² saje… Sepanjang berkecimpung dalam dunia blogging ni macam² orang dan macam² bahasa dah jumpa. Kadang tu nak tergelak juga baca p’gunaan bahasa diorang. Eh, tak baik gelakkan orang ;p . Bukan gitu, kadang² kita sendiri pun tak perasan bahasa/perkataan especially yg English ni tak berapa nak betul. Saya […]

» Read more

[Info] : Jawatan Kosong di UKM – Feb. 2011

UKM memerlukan Warganegara Malaysia yang berkelayakan, komited dan berdedikasi untuk berkhidmat di Universiti Kebangsaan Malaysia bagi jawatan-jawatan seperti berikut: 1. PEGAWAI PERUBAT FT 17AN UD43 2. PEGAWAI BELIA & SUKAN S41 3. JURUTEKNOLOGI MAKMAL PERUBATAN U29 4. JURURAWAT U29 5. PENOLONG PEGAWAI FARMASI U29 6. PENOLONG PEGAWAI TADBIR N27 7. PENOLONG KURATOR S27 8. JURUTEKNIK KOMPUTER FT17 9. PEMBANTU PERTANIAN […]

» Read more

Kita Bersaudara (OST Magika)

Biar adakalanya dia buat kau kecewa Biar adakalanya dia buat kau gundah Tetapi tak mengapa kerna dialah juga Yang mengambil hatimu bila keadaan reda Oh kita bersaudara kerna slalu mengalah Tak guna marah marah nati berbaik juga Oh kita bersaudara tak guna gaduh gaduh Kerna air dicincang tidak akan putus Biar kau dalam susah semua orang tak menegur Agaknya tangan […]

» Read more
1 71 72 73 74 75 86