Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Category: kesihatan

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Bahaya minum air berkarbonat lepas makan durian

Salam wbt, Fuuuhhh macam tahun lepas je rasanya bersiaran. Nak cerita juga yang sebenarnya bahaya minum air berkarbonat lepas makan durian. UH terlupa ! pernah terbaca dah sebelum ni tapi benda dah nak jadi. Menanggung azab perut berangin dan cherry berry lah jawabnya, masuk hari kelima dah ni.   UH makan seulas je ponnn durian…
Read more

Sutra Manjakani Feminine Wash, pembersih wanita kualiti premium

Salam wbt., Saya dah gunakan produk aromaterapi Sutra selama kurang lebih 3 tahun. Antaranya tentulah produk HOT laku keras – Sutra Manjakani Feminine Wash. Fungsinya? Faham-faham sendirilah yer… :D         Kaum Hawa sangat perlu menitikberatkan penjagaan kawasan keintiman okay. Tambah-tambah yang sudah berumahtangga, sudah melahirkan berkali-kali, sangatttlah penting untuk jaga kesihatan dan…
Read more

Berpantang cara moden + Perak + Jawa, kelahiran anak ke-8

Salam wbt., Berpantang dan bersalin memang tak dapat dipisahkan. Saling berkaitan. Orang-orang tua zaman dahulu (dan zaman sekarang pun masih ada) amat menitikberatkan aspek berpantang ini. Anak-anak berkhatan pun kena berpantang juga. Pesakit baru lepas membuat pembedahan pun kena berpantang juga, tapi berpantang ni biasanya ditujukan buat wanita-wanita yang sudah selamat melahirkan anak ataupun keguguran…
Read more

Masalah rambut gugur selepas bersalin dan cara merawat

Salam wbt. Masalah rambut gugur selepas bersalin ini adalah masalah BIASA bagi semua wanita selepas bersalin, saya kira. Kerana ianya berkait dengan perubahan sistem hormon dalam badan. BESAR kan pengorbanan seorang wanita + IBU ? Dari sekecil-kecil perkara menanggung jerih perih demi melahirkan seorang zuriat. Eh cerita pengorbanan pulak. Berbalik kepada topik KEGUGURAN RAMBUT selepas bersalin.…
Read more

Kos pembedahan pintasan jantung & cara memohon sumbangan perubatan di hospital swasta

Salam wbt dan Hi, Lama benar ‘berhutang’ cerita selepas bypass (pembedahan pintasan jantung) emak saya pada Disember 2012. Apapun, kesihatan emak semakin pulih dan banyak improve nya berbanding sebelum bypass. dan…. manakan sangka Abah yang pergi dahulu.. sudah suratan takdir… Satu lagi saya rasa berhutang dengan permintaan seorang pembaca/pengomen artikel kisah bypass emak saya yakni tentang…
Read more