Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Category: Kehamilan

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Menunggu hari

Salam, Biasa dengar istilah “menunggu hari“? Mak saya selalu menyebut perkataan ini, saya tak pasti orang lain. Sama je kot.. maksud “menunggu hari” ni ialah wanita yang dah cukup 9 bulan kandungannya dan sedang menunggu masa/hari untuk melahirkan anak. Macam saya sekarang ni lah. Sudah 38 minggu kehamilan. Memang tak sabar dah rasa nak bersalin…
Read more

Sakitnya bila terkena simpul mengkarung

Sakitnya bila terkena simpul mengkarung ni empunya diri saja yang tahu. Ada yang panggil “tarik mengkarung” dan “simpul biawak”. Bila dah terkena tu, memang nak menitik air mata dibuatnya. Kebiasaannya simpul mengkarung ni saya kena ketika mengandung, bermula dari anak ketiga kalau tak silap saya. Biasanya simpul mengkarung ni terjadi di bahagian betis. Seperti urat…
Read more

Makanan-makanan yang patut diambil dan dielak oleh ibu hamil yang anemia

Saat-saat kehamilan adalah antara saat terindah dalam diari hidup seorang yang bergelar wanita. Walaupun banyak jerit perih ditanggung, tapi ia tetap akan menjadi kenangan manis. Tambah² lagi setelah si kecil yang membesar selama 9 bulan di dalam perut itu telah keluar menjengah ibu dan ayahnya. Oh bahagia sekali :) Sebut tentang jerit-perih kehamilan, antara masalah…
Read more

Tips mudah hamil: cara mengira waktu subur wanita

Banyak sungguh soalan yang diterima berkaitan dengan tajuk di atas berikutan entri Tanda-tanda Awal kehamilan yang saya publishkan pada bulan Mac 2011 dahulu.. Terasa bagaikan pakar sakit puan tak bertauliah pula, alahaiii… Jadi saya jawabkan di sini ye. Yup, tajuk itu nampak berbeza dengan topik tanda-tanda kehamilan, tapi ianya agak berkait rapat antara satu sama…
Read more

Victoria Beckham menderita sakit tulang belakang

  Salam bertemu kembali selepas 3 hari tidak ke udara … Alhamdulillah , hajat hati nak balik ke kampung halaman berbuka puasa bersama emak tertunai jua hujung minggu baru² ini … 2 bulan tak balik dah terasa lama bebenor sebab biasanya kami akan balik 2-3 kali sebulan .   Bila baca berita isteri kesayangan David…
Read more