Keputusan UPKK 2016 Ukasyah, bawa anak jalan-jalan

Salam wbt, Sekadar coretan ringkas seorang blogger mom super busy. zasss… Syukur alhamdulillah keputusan UPKK 2016 (ujian penilaian  – tahun 5 KAFA) yang ditungu-tunggu telah pun keluar dan melalui semakan SMS, abang Ukasyah berjaya mendapat 8A. Ummi yang checkkan dulu. lepas tu laju-laju bagitau kat abahnya. Jadinya tersenyum memanjanglah kami sepanjang hari…       Kiranya ni anak pertama kami […]

» Read more

Kod Kupon Photobook Malaysia, diskaun sehingga 40%

photobook malaysia diskaun 40% 2017

Salam wbt., Photobook Malaysia memang terkenal dan selalu menawarkan diskaun yang menarik. Kali ini diskaun sehingga 40%. Wow banyak tu !   Mengapa Photobook ? Zaman teknologi masa kini, tak ramai dah yang gunakan filem gambar (bahasa tempatan ada yang sebut “kodak”) yang perlu dicuci di kedai gambar dengan kos yang taklah murah sangat pun. Munculnya kamera digital, kamera smartphone, dan […]

» Read more

Masalah rambut gugur selepas bersalin dan cara merawat

Salam wbt. Masalah rambut gugur selepas bersalin ini adalah masalah BIASA bagi semua wanita selepas bersalin, saya kira. Kerana ianya berkait dengan perubahan sistem hormon dalam badan. BESAR kan pengorbanan seorang wanita + IBU ? Dari sekecil-kecil perkara menanggung jerih perih demi melahirkan seorang zuriat. Eh cerita pengorbanan pulak. Berbalik kepada topik KEGUGURAN RAMBUT selepas bersalin. Apa perasaan ibu-ibu bila terjadi […]

» Read more

Saat yang sesuai untuk melakukan ibadah Qurban di tempat yang memerlukan

Salam wbt, e-Qurban – Peneraju Qurban & aqiqah | Hari raya Haji AidilAdha bakal menjelma tidak lama lagi. Adakah anda bercita-cita untuk melakukan ibadah Qurban? Atau ada terdengar sesiapa yang teringin untuk melakukannya, tetapi tidak tahu bagaimana dan di mana. E-Qurban ada jawapan yang tepat. Ibadah Qurban, Aqiqah dan seumpamanya dilakukan di Kemboja, sebuah negara yang ramai rakyat Muslim miskin […]

» Read more

Wanita hamil, tarik mengkarung, Sutra captivating massage oil

Throwback entry: Sakitnya bila terkena simpul mengkarung. Syukurlah kehamilan ketujuh ni (tahun 2015) kurang sikit kena tarik mengkarung. Masa hamil anak kelima, keenam dulu kerap juga kena. Mujurlah ada Sutra Massage Oil Captivating… Ehh macam iklan Pamoga Dato’ Vida pulak >_< Dengan sedikit sapuan, tak perlu pun picit/tekan kuat2 sangat. Dah hilangkan sakit di betis akibat tarik mengkarung ni. Siapa […]

» Read more
1 2 3 73