Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Category: Diari Hidup

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Emak mula rawatan dialisis, Abah Sakit & Beraya dengan 6 Anak

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2015 semua :) Tahun ini raya kami sama seperti tahun 2014. Masih berlapan. Alhamdulillah. Beraya kami di rumah keluarga suami dahulu… Balik awal 2 hari sebelum raya. So, raya pertama sebelah petangnya kami bertolak beraya ke rumah keluarga saya pula. Tak jauh mana pun… Jarak perjalanan average sejam setengah melalui highway,…
Read more

ephyra untuk ibu menyusu bayi

Ikhtiar perbanyakkan susu badan dengan suplemen Ephyra

Salam wbt, Saya masih mempunyai anak kecil yang hak penyusuannya masih ada tempoh 6 bulan  lagi untuk disempurnakan, insyaAllah. Ketika pergi menunaikan haji, saya terpaksa menghentikan penyusuan buat sementara waktu. dan tanpa mengambil sebarang ubat. kerana tak mahu susu kering terus. cita-cita saya nak sambung menyusukan anak kecil saya kembalinya dari tanah suci. anak dah…
Read more

mini kebun herba sayur-sayuran

Cuti tahun baru cina 2015 di rumah baru

Salam…. Hai ! Akhirnya saya dan keluarga sudah selamat berpindah dan menghabiskan cuti tahun baru cina 2015  di rumah baru. Ibarat impian jadi kenyataan. Penatttt amat tapi puas hati. Seronok. Tidur pun tersenyum gitu kaedahnya :D Korang cuti CNY pergi mana? Mesti ramai pegi melancong, paling tidak balik kampung halaman kan? Kami punya kampung halaman…
Read more

masjid quba' madinah

Travelog Haji 1435H: Madinah (Bahagian 2)

Salam wbt., Travelog Haji 1435H: Madinah | Cuaca ketika musim haji 1435H memang sangat panas. Terik panasnya. Keluar dari hotel je terus terasa bahangnya bagaikan di dalam ketuhar. Maklumlah, dalam bilik hotel, 24 jam on aircond. Sejuk wuiiii ~ Tapi panasnya kering, tak lembap macam di Malaysia ni. So kuranglah berpeluh. Orang kata, kat sana…
Read more

Travelog Haji 1435H: Madinah (Bahagian 1)

Salam wbt, Travelog Haji 1435H: Madinah | Nak bercerita kisah/pengalaman ibadah haji pun tak tahu nak mula dari mana. Yang pasti, ianya menjadi satu kenangan terindah dalam memori hidup Ummi Hanie. Terpaksa berkorban perasaan meninggalkan anak-anak tersayang, yang paling kecil baru berusia 10bulan ketika ditinggalkan. Namun sangat berbaloi dengan pengalaman yang diperoleh. Serius, jiwa saya…
Read more