Keputusan UPSR 2015 kakak

Alhamdulillah berakhirlah sudah debaran menanti keputusan UPSR 2015. Anak sulung kami a.k.a. Kakak berjaya memperoleh keputusan 5A. Syukur sangat padaNYA. Juga guru-guru yang bertungkus lumus untuk kejayaan anak-anak murid. Antaranya guru sains yang gigih membuat kelas awal pagi untuk students UPSR. Salute ~ Kami ibubapa ni memang tak letak harapan tinggi menggunung pada Kakak, rezeki dia mungkin… Termasuk Kakak, semua […]

» Read more

Bawa anak-anak bersiar-siar dengan tren shuttle KTM komuter utara

Stesen keretapi dan komuter belakang rumah kami jer. Tiap-tiap hari, dan beberapa kali sehari memang dengar/nampak keretapi lalu-lalang. Kuat juga bunyinya. Tu pun bukan betul-betul bertentang dengan dapur rumah. Komuter LRT utara ni baru je dirasmikan pada 11 September 2015. Merasalah bawa keenam-enam orang anak bersiar-siar ke Kamunting sempena cuti Maal Hijrah (14 Oktober 2015 bersamaan 1 Muharram 1437 Hijriyyah). […]

» Read more

Kos pembedahan pintasan jantung & cara memohon sumbangan perubatan di hospital swasta

Salam wbt dan Hi, Lama benar ‘berhutang’ cerita selepas bypass (pembedahan pintasan jantung) emak saya pada Disember 2012. Apapun, kesihatan emak semakin pulih dan banyak improve nya berbanding sebelum bypass. dan…. manakan sangka Abah yang pergi dahulu.. sudah suratan takdir… Satu lagi saya rasa berhutang dengan permintaan seorang pembaca/pengomen artikel kisah bypass emak saya yakni tentang kos pembedahan pintasan jantung. Istilah […]

» Read more

Pertama kali bermalam di Thistle Hotel, Port Dickson

Assalamualaikum & Salam Ceria, Semenjak kecik saya selalu dok dengar kawan-kawan nyembang pasal Port Dickson. Macam beeeest je. Seumur hidup tak pernah pegi, umur 29 tahun baru jejak kaki ke PD. Ye, ini cerita tahun 2013. Throwback gitu :p Itu pon sebab menyibuk nak ikut encik suami ada kerja di sana. Menginaplah kami di Thistle Hotel Port Dickson. Cantekkk tempatnya […]

» Read more
1 2 3 4 5 13