Travelog Haji 1435H: Madinah (Bahagian 2)

Salam wbt.,   Travelog Haji 1435H: Madinah | Cuaca ketika musim haji 1435H memang sangat panas. Terik panasnya. Keluar dari hotel je terus terasa bahangnya bagaikan di dalam ketuhar. Maklumlah, dalam bilik hotel, 24 jam on aircond. Sejuk wuiiii ~ Tapi panasnya kering, tak lembap macam di Malaysia ni. So kuranglah berpeluh. Orang kata, kat sana takyah dok mandi sangat […]

» Read more

Travelog Haji 1435H: Madinah (Bahagian 1)

Salam wbt, Travelog Haji 1435H: Madinah | Nak bercerita kisah/pengalaman ibadah haji pun tak tahu nak mula dari mana. Yang pasti, ianya menjadi satu kenangan terindah dalam memori hidup Ummi Hanie. Terpaksa berkorban perasaan meninggalkan anak-anak tersayang, yang paling kecil baru berusia 10bulan ketika ditinggalkan. Namun sangat berbaloi dengan pengalaman yang diperoleh. Serius, jiwa saya masih melekat di tanah suci. […]

» Read more

Pertama kali wajah terpampang di suratkhabar Malaysia

Assalamualaikum & Salam bahagia, Tajuk terus-terang gitu. Seterang lampu suluh bernyala di bilik yang gelap gelita. Haha… Pertama kali wajah terpampang di suratkhabar Malaysia… Tentulah ada sedikit jaki, kan? Harian Metro pula tu. Tapi, Ini semua ‘kerja’ encik suami yang menghantar artikel haji beserta gambar kami berdua di Madinah kepada wartawan Metro tersebut. Makanya redho sajalah… Ada terdetik la sedikit […]

» Read more

Hampir 50 hari tinggalkan Malaysia

Assalamualaikum!   Semoga kalian semua sihat dan produktif. Blog bersawang sudah kerana tuannya ‘menghilangkan’ diri meninggalkan Malaysia hampir 50 hari. Lama tu kan?   Sebelum tinggalkan Malaysia pun tak sempat nak update blog membuat makluman. Apapun, alhamdulillah segalanya telah selesai dengan jayanya.     Hilang ke mana?   Saya dan suami menunaikan rukun islam ke-5 di tanah suci Makkah & […]

» Read more
1 2