Berpantang cara moden + Perak + Jawa, kelahiran anak ke-8

Salam wbt., Berpantang dan bersalin memang tak dapat dipisahkan. Saling berkaitan. Orang-orang tua zaman dahulu (dan zaman sekarang pun masih ada) amat menitikberatkan aspek berpantang ini. Anak-anak berkhatan pun kena berpantang juga. Pesakit baru lepas membuat pembedahan pun kena berpantang juga, tapi berpantang ni biasanya ditujukan buat wanita-wanita yang sudah selamat melahirkan anak ataupun keguguran kandungan.       Kenapa […]

» Read more

Keputusan UPKK 2016 Ukasyah, bawa anak jalan-jalan

Salam wbt, Sekadar coretan ringkas seorang blogger mom super busy. zasss… Syukur alhamdulillah keputusan UPKK 2016 (ujian penilaian  – tahun 5 KAFA) yang ditungu-tunggu telah pun keluar dan melalui semakan SMS, abang Ukasyah berjaya mendapat 8A. Ummi yang checkkan dulu. lepas tu laju-laju bagitau kat abahnya. Jadinya tersenyum memanjanglah kami sepanjang hari…       Kiranya ni anak pertama kami […]

» Read more

Nota akhir tahun 2016

Makanya, lambakan ucapan “Selamat tinggal 2016, Selamat Datang 2017” membanjiri wall Facebook juga entri-entri blog netizens. Termasuklah empunya diri ini. Banyak sangat nak dikesahkan ulasan sepanjang tahun ni kan. Apa pun, kesimpulannya 2016 ini baik-baik saja bagi UH dan keluarga.   Sibuk membesarkan anak-anak, Sibuk menjalankan bisnes sambil belajar-belajar atur strategi dan cara “jual diri” (jangan salah faham!), Sibuk fikirkan […]

» Read more

Rindu Blogging

Assalamualaikum wbt., Sumpah rindu sebenarnya nak aktif blogging tapi setiap kali buka dashboard blog, jadi perkara sama. Macam blurrr nak taip apa-apa walaupun draft bertimbun dah. Cerita ada baaanyaaaaakkkk rasanya kalau ada 30 hari sebulan, ceritanya dalam 60 posting kot gitu. Kurang-kurangnya 2 posting sehari la gitu tanpa tiada sehari pun missed. Angan-angan jelah kan. Nak buat macammana, mungkin komitmen […]

» Read more
1 2 3 13