Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Category: Diari Hidup

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Ukasyah masuk ke SMKA Nibong Tebal @ SMK Sheikh Abdullah Fahim

Salam wbt, Syukur dengan keputusan UPSR abang Ukasyah yang sederhana, 3A 3B sahaja, alhamdulillah selepas sesi temuduga SMKA Nibong Tebal @ SMK Sheikh Abdullah Fahim, Ukasyah diterima masuk. Besar harapan kami untuk Ukasyah jadi seorang huffaz / hafiz al quran dalam masa beberapa tahun lagi.   Sekolah ini diiktiraf juga sebagai Ulul Albab, kerana menjalankan…
Read more

Berpantang cara moden + Perak + Jawa, kelahiran anak ke-8

Salam wbt., Berpantang dan bersalin memang tak dapat dipisahkan. Saling berkaitan. Orang-orang tua zaman dahulu (dan zaman sekarang pun masih ada) amat menitikberatkan aspek berpantang ini. Anak-anak berkhatan pun kena berpantang juga. Pesakit baru lepas membuat pembedahan pun kena berpantang juga, tapi berpantang ni biasanya ditujukan buat wanita-wanita yang sudah selamat melahirkan anak ataupun keguguran…
Read more

Keputusan UPKK 2016 Ukasyah, bawa anak jalan-jalan

Salam wbt, Sekadar coretan ringkas seorang blogger mom super busy. zasss… Syukur alhamdulillah keputusan UPKK 2016 (ujian penilaian  – tahun 5 KAFA) yang ditungu-tunggu telah pun keluar dan melalui semakan SMS, abang Ukasyah berjaya mendapat 8A. Ummi yang checkkan dulu. lepas tu laju-laju bagitau kat abahnya. Jadinya tersenyum memanjanglah kami sepanjang hari…      …
Read more

Nota akhir tahun 2016

Makanya, lambakan ucapan “Selamat tinggal 2016, Selamat Datang 2017” membanjiri wall Facebook juga entri-entri blog netizens. Termasuklah empunya diri ini. Banyak sangat nak dikesahkan ulasan sepanjang tahun ni kan. Apa pun, kesimpulannya 2016 ini baik-baik saja bagi UH dan keluarga.   Sibuk membesarkan anak-anak, Sibuk menjalankan bisnes sambil belajar-belajar atur strategi dan cara “jual diri”…
Read more

Rindu Blogging

Assalamualaikum wbt., Sumpah rindu sebenarnya nak aktif blogging tapi setiap kali buka dashboard blog, jadi perkara sama. Macam blurrr nak taip apa-apa walaupun draft bertimbun dah. Cerita ada baaanyaaaaakkkk rasanya kalau ada 30 hari sebulan, ceritanya dalam 60 posting kot gitu. Kurang-kurangnya 2 posting sehari la gitu tanpa tiada sehari pun missed. Angan-angan jelah kan.…
Read more