Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Calon-calon Imam Muda jadi kegilaan di Jerman dan Switzerland !

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Calon-calon Imam Muda jadi kegilaan di Jerman dan Switzerland !

 

Salam bahagia .

 

Serius saya sendiri terkejut membaca berita ini . Siapa sangka program TV  tempatan sudah jadi terkenal dan digilai di negara² barat seperti Jerman dan Switzerland ?

 

Program realiti Imam Muda ini sudah menjadi liputan hangat dalam akhbar² di sana dan mereka menganggap Imam Muda (Young Imam) ini sebagai superstars serta ramai gadis menjadikan mereka pujaan hati !

 

Kalau kalian rasa macam tak percaya dengan berita ni , silalah baca sendiri di sini .

 

 

imam muda

Calon-calon Imam Muda Musim Pertama

 

 

 

imam muda

 

 

Wah , ini betul² buat saya rasa bangga sebagai anak Malaysia juga sebagai seorang Islam .

Lihatlah dan nilailah sendiri , orang² barat pun sudah mula mengiktiraf keindahan Islam itu sendiri tapi kita orang² Islam masih ambil endah tak endah saja . Agak mendukacitakan …

 

Daripada apa yang saya fahami dan teliti dari artikel tersebut , program² realiti seperti American Idol tidaklah menghairankan mereka , juga program² realiti di negara kita seperti Akademi Fantasia dan lain² . Asyik² nak ajar anak muda menari dan menyanyi saja … (opss…peminat² AF jangan sentapp yer…) Sampai bila ??

 

Imam Muda merupakan satu kelainan ! Di mana calon² diuji untuk mengurus hal² berkaitan jenazah dan lain² .

 

 

imam muda

segmen menguruskan 'jenazah' ....

 

 

omaigod ... PakNil sebagai Imam Muda ? ;)

 

 

Lepas ni jangan terkejut kalau calon² Imam Muda kita ni dapat lamaran dari luar negara pulak . Tak kisahlah … lamaran kerja maupun lamaran kahwin …. tihihi . Anak² dara silalah rebut calon² bujang cepat² ya … ~

 

 

Saya ucapkan SELAMAT MAJU JAYA buat program² realiti sebegini . Siapa lagi nak tingkatkan martabat agama kita kalau bukan diri kita sendiri ? Renung²kan lah ….

 

p.s : saye udah ade imam muda sy sendiri …. lalalallaala~

 

 

13 Responses

  1. penaberkala says:

    owh, ni pasal imam muda musim pertama kan?
    yg taun ni pun, takde kurang hebatnya
    penaberkala ada entri terbaru… jom baca HADIAH ISTIMEWA SEMPENA #fathersdayMy Profile

  2. nza says:

    sapa yg trtergoda tgk wajah tenang n bersih anak2 muda nie hanie…semoga program camni diperbanyakkan….
    nza ada entri terbaru… jom baca Selamat Hari Abah dan Ayah.My Profile

  3. Nik Thoha says:

    salam. Tahniah diucapkan kepada program imam muda kerana berjaya memikat hati orang luar negara.ia satu pencapaian yang sangat hebat..
    Nik Thoha ada entri terbaru… jom baca Amalan Yang Baik Untuk MindaMy Profile

  4. Mmg berbangga dgn rancangan Imam Muda ni. Tak lama lg akan ada Ustazah Pilihan pula. Harap2 dpt jd satu lg contoh utk2 anak2 gadis pulak.

  5. ctN honey says:

    mmg best imam muda, byk pengetahuan yg kita dpt..
    ctN honey ada entri terbaru… jom baca Impian perkahwinan Siti Saleha a.k.a Nora ElenaMy Profile

  6. kakyong says:

    calon pilihan paling dikehendaki.. :))))
    kakyong ada entri terbaru… jom baca YB Ustaz Najmuddin di majlis kenduri Kg ExpoMy Profile

  7. Ummi Hanie says:

    insyaAllah sokong..
    siap sedia le daftar thn depan nnti ek ;)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *