Budak hilang, Nayati sudah kembali ke pangkuan keluarga

by Ummi Hanie on May 4, 2012

in Dalam Negara

Baru² ini, Malaysia digemparkan lagi dengan kes penculikan kanak-kanak. Yang terkini ialah Nayati Moodliar, 12 tahun yang dilaporkan hilang pada bulan April yang lalu. Hari ini, Nayati sudah kembali ke pangkuan keluarganya semula. Syukur!

hensem budaknya

Pada mulanya saya macam tak berapa nak percaya dengan berita yang tersebar di Facebook ni. Hinggalah  terdengar berita Nayati pulang semula ke rumahnya dengan selamat. Oh, sungguh ku memahami perasaan ibu dan ayahnya. Mereka antara ibubapa yang paling bertuah kerana memperolehi semula anak mereka. Berapa banyak sudah kes penculikan kanak-kanak yang sehingga kini masih tidak dijumpai? Mintak simpang, ya Allah!

Tengoklah, penculik² ni bukan kira jantina budak. Laki ke, perempuan ke, semua dibalunnya. Saya sebelum ini asik berfikir yang kanak² perempuan saja menjadi sasaran. Tapi silap! Lupa pula saya dengan kes penculikan kanak² lelaki bernama Cheng Beng berbelas tahun yang lepas dan sehingga kini masih tidak dijumpai.

Selamat pulang kembali, Nayati ! Terharu tengok gambar Nayati memeluk erat adiknya setelah pulang ke rumah.

Incoming search terms:

{ 21 comments… read them below or add one }

syamila May 4, 2012 at 7:09 AM

alhamdulillah…tp ada budak2 yg diculik tk dapat dijumpai…kesian ibu bapa mereka…zalimnyer mereka tu kan…

Reply

Ummi Hanie May 6, 2012 at 11:08 AM

mintak simpang mcm tu kan kak sya… nasib2lah tu…

Reply

kakngah May 4, 2012 at 9:15 AM

bila keluar ngn anak2 walaupun ke pasar malam.. sebolehnya pastikan anak sentiasa di sisi…

Reply

Ummi Hanie May 6, 2012 at 11:08 AM

betol tu kakngah… jgn le sesaat pun terralit, sedor2 anak2 dah lesap. nauzubillah !

Reply

zie fauzi May 4, 2012 at 9:59 AM

blog dh ok..dh boleh cari button komen… :)
harap2 penculik nya dapat diberkas dgn segera supaya tak ada lgi yg akan diculik depa ni…

Reply

Ummi Hanie May 6, 2012 at 11:09 AM

alhmdllh….

mmg ade plugins yg xsesuai dgn versi WP yg hanie pakai skrg ni… sabo je le

Reply

akubiomed May 4, 2012 at 10:54 AM

Syukur mangsa telah kembali ke pangkuan keluarga.

Reply

Ummi Hanie May 6, 2012 at 11:10 AM

ye, syukur alhamdulillah. rasa ralat sgt anak dah besar mcm tu, tiba2 hilang diculik kan

Reply

puanbee May 4, 2012 at 4:57 PM

Nasib jumpa balik …

eh theme comel lah nisss

Reply

Ummi Hanie May 6, 2012 at 11:10 AM

comel ek… mekasyeh… ;)

Reply

syamila May 5, 2012 at 10:20 AM

view blog hanie dah jadi kacau balik la… :-(

Reply

syamila May 5, 2012 at 10:21 AM

hmmm…bila refresh byk kali ok plak…pening2…

Reply

Ummi Hanie May 6, 2012 at 11:11 AM

sbb masa tu hanie activate balik semua plugin, tgh nak pastikn mana satu yg problem. skrg problem solved ;)

Reply

titan May 5, 2012 at 6:25 PM

kalau dah jumpa balik..kira bagus sangat la..

Reply

Ummi Hanie May 6, 2012 at 11:12 AM

esok titan ada anak baru paham rase ank hilang ;)

Reply

izan ishak May 5, 2012 at 10:31 PM

syukur sangat dia kembali dgn selamat kan… tapi masih byk lagi kes kanak2 hilang sampai skrg kan…

Reply

Ummi Hanie May 6, 2012 at 11:13 AM

itulah kan k.izan… kesian parents yg kehilangan ank tu.. nasib ank2 tu pun entah mcmmane, takut diseksa je

Reply

Yati May 7, 2012 at 1:37 PM

Itu la dia. Kak Yati pun mula dengar tentang penculikan ni kat fb dulu, ingat budak hilang kat oversea. Rupanya, kat Malaysia. Nampak sangat negara kita ni tak selamat.

Reply

Ummi Hanie May 8, 2012 at 12:14 AM

risau kan kak yati…. nk kluar rumah bawak anak2 ni kena beringat2 slalu….

Reply

Jebeng Otai™ May 7, 2012 at 8:35 PM

die dilepaskan sbb dh bayar wang tebusan..kalo x bayar bhya juga..

harap polis dpt menangkap penjenayah itu..

Reply

Ummi Hanie May 8, 2012 at 12:16 AM

mesti family nye org berada jugak kan….

ye, mudah2an pnjenayah tu dpt ditangkap, lebih2 lagi yg jenis psiko mcm pmbunuh kanak2 dlm kes baru2 ni

Reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post: