Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Budak hilang, Nayati sudah kembali ke pangkuan keluarga

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Budak hilang, Nayati sudah kembali ke pangkuan keluarga

Baru² ini, Malaysia digemparkan lagi dengan kes penculikan kanak-kanak. Yang terkini ialah Nayati Moodliar, 12 tahun yang dilaporkan hilang pada bulan April yang lalu. Hari ini, Nayati sudah kembali ke pangkuan keluarganya semula. Syukur!

hensem budaknya

Pada mulanya saya macam tak berapa nak percaya dengan berita yang tersebar di Facebook ni. Hinggalah  terdengar berita Nayati pulang semula ke rumahnya dengan selamat. Oh, sungguh ku memahami perasaan ibu dan ayahnya. Mereka antara ibubapa yang paling bertuah kerana memperolehi semula anak mereka. Berapa banyak sudah kes penculikan kanak-kanak yang sehingga kini masih tidak dijumpai? Mintak simpang, ya Allah!

Tengoklah, penculik² ni bukan kira jantina budak. Laki ke, perempuan ke, semua dibalunnya. Saya sebelum ini asik berfikir yang kanak² perempuan saja menjadi sasaran. Tapi silap! Lupa pula saya dengan kes penculikan kanak² lelaki bernama Cheng Beng berbelas tahun yang lepas dan sehingga kini masih tidak dijumpai.

Selamat pulang kembali, Nayati ! Terharu tengok gambar Nayati memeluk erat adiknya setelah pulang ke rumah.

Incoming search terms:

 

20 Responses

  1. syamila says:

    alhamdulillah…tp ada budak2 yg diculik tk dapat dijumpai…kesian ibu bapa mereka…zalimnyer mereka tu kan…

  2. zie fauzi says:

    blog dh ok..dh boleh cari button komen… :)
    harap2 penculik nya dapat diberkas dgn segera supaya tak ada lgi yg akan diculik depa ni…

  3. akubiomed says:

    Syukur mangsa telah kembali ke pangkuan keluarga.

  4. puanbee says:

    Nasib jumpa balik …

    eh theme comel lah nisss

  5. syamila says:

    view blog hanie dah jadi kacau balik la… :-(

  6. syamila says:

    hmmm…bila refresh byk kali ok plak…pening2…

  7. titan says:

    kalau dah jumpa balik..kira bagus sangat la..

  8. izan ishak says:

    syukur sangat dia kembali dgn selamat kan… tapi masih byk lagi kes kanak2 hilang sampai skrg kan…

  9. Ummi Hanie says:

    betol tu kakngah… jgn le sesaat pun terralit, sedor2 anak2 dah lesap. nauzubillah !

  10. Yati says:

    Itu la dia. Kak Yati pun mula dengar tentang penculikan ni kat fb dulu, ingat budak hilang kat oversea. Rupanya, kat Malaysia. Nampak sangat negara kita ni tak selamat.

  11. die dilepaskan sbb dh bayar wang tebusan..kalo x bayar bhya juga..

    harap polis dpt menangkap penjenayah itu..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *