Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Buat Kerja Dalam Gelap ?

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Buat Kerja Dalam Gelap ?

Bismillahirrahmanirrahim ………

Kalian biasa buat kerja dalam gelap tak ? Maksud saya, ada lampu samar2 sikit la. Tak direct.

Saya biasa dan SAYA SUKA. :)
Pelik ? Saya pun sendiri rasa pelik. Baru je perasan tabiat baru ni dalam sebulan dua.

gambar hiasan

gambar hiasan

Contoh ye. Saya suka basuh pinggan, kemas2 barang kat dapur tu dalam keadaan gelap, hanya pasang lampu bilik air di dapur tu . Samar2 je cahaya yang ada tu. Saya rasa sebabnya ialah; Rasa seolah-olah kerja yang dibuat tu tak banyak dan tak berat. Bila terang benderang, kan banyak benda yang kita nampak. Nak kemas situlah, nak kemas sinilah. Nak sapu lagi. Tapi bila dalam gelap, kurang sikit rasa beban kerja tu. Tak taulah. Mungkin perangai pelik saya kot. Tak ape, yang penting, enjoyyy… Jangan tak buat kerja langsung sudahh.

Hmmm … try juga ‘menggugel’ tentang benda ni tapi belum jumpa lagi jawapannya. Anda tahu apa-apa? ;)

 

8 Responses

  1. Ibuhani says:

    >pernah dgr jugak org kata org yg suka buat keje dlm gelap ni, romantis orgnya……ummi hanie romantis kot :)

  2. Ummi Hanie says:

    >o yeke ibuhani..romantis..maybe kot..ade le sikit2..hehehhe:pthanx 4 ur info

  3. GhOsToNe says:

    >sgt suke mmbace dlm gelap!

  4. Ummi Hanie says:

    >itu mmbahayakan mata , Ghostone :p

  5. Ummi Hanie says:

    >atie,tgk tv citer biase2 pun kene gelap2 ke?tak tertido ? hehe…gurau je..tido sememangnya kne gelap..tp ade gak spesis org x bese tido dlm gelap tau

  6. Ummi Hanie says:

    >gelap bior bertempat.. :)

  7. >Ye..same mcm -atie- jgk,Sis sukatgk DVD dlm gelap,nk buat ala2duduk dlm panggung wayang..Kikiki..Tp klu tdo suka pasang lampu terang -benderang tatau knp..Klu gelap xleh tdo..Sbb..err…takot kuttttt.. :-p

  8. Ummi Hanie says:

    >sis ieda rupenye x leh tido dlm gelapp..nak wat camana kan..masing2 ada cara berbeza..Hanie xbuleh terang2,susah sket nk tido..aah,gelap2 tu kunun mcm dlm wayang ler..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *