Buat Kerja Dalam Gelap ?

Bismillahirrahmanirrahim ………

Kalian biasa buat kerja dalam gelap tak ? Maksud saya, ada lampu samar2 sikit la. Tak direct.

Saya biasa dan SAYA SUKA. :)
Pelik ? Saya pun sendiri rasa pelik. Baru je perasan tabiat baru ni dalam sebulan dua.

gambar hiasan

gambar hiasan

Contoh ye. Saya suka basuh pinggan, kemas2 barang kat dapur tu dalam keadaan gelap, hanya pasang lampu bilik air di dapur tu . Samar2 je cahaya yang ada tu. Saya rasa sebabnya ialah; Rasa seolah-olah kerja yang dibuat tu tak banyak dan tak berat. Bila terang benderang, kan banyak benda yang kita nampak. Nak kemas situlah, nak kemas sinilah. Nak sapu lagi. Tapi bila dalam gelap, kurang sikit rasa beban kerja tu. Tak taulah. Mungkin perangai pelik saya kot. Tak ape, yang penting, enjoyyy… Jangan tak buat kerja langsung sudahh.

Hmmm … try juga ‘menggugel’ tentang benda ni tapi belum jumpa lagi jawapannya. Anda tahu apa-apa? ;)

8 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *