Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Bidadari-bidadari Syurga

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Bidadari-bidadari Syurga

Bismillahirrahmanirrahim …

Tajuk entri yang indah sekali buatku dan mungkin …. buat kamu juga ?

BIDADARI-BIDADARI  SYURGA

…………..mengisahkan tentang pengorbanan seorang kakak (Laisa) untuk adik2nya (Dalimunte , Ikanuri , Wibisana & Yashinta ) di Lembah Lahambay agar mereka dapat melanjutkan pelajaran .
Laisa perlu bekerja di bawah terik matahari  , mengolah gula aren (???) setiap jam 4 pagi , serta pada malam harinya menganyam rotan , meskipun pada hakikatnya keempat-empat adiknya itu berasal dari darah yang berbeza dengan dirinya .

Can u guess what is this all about ?

Yeah it’s a novel . Sad story indeed .

novel tere liye

Hasil Karya TERE – LIYE , penulis novel Best Seller “Hafalan Solat Delisa” & “Moga Bonda Disayang Allah” dari negara jiran , Indonesia .

Dan ……… apa yang lagi menarik ialah ………

Saya dapat novel ni FREE !!!

Terima kasih PTS !! I heart u .

Tak sia-sia letak iklan banner depa kat blog ni .

Memang betul2 dapat hadiah buku , novel lagi . RM25 saya dapat jimat duit . :p

Kalian pun boleh layari PTS Litera untuk novel2 mereka dan kalau nak isi ruang kosong pekerjaan di PTS pun boleh ! KLIK SINI . Antara jawatan2 kosong yang ditawarkan ialah ;

  • Editor Pengurusan (Agama),
  • Editor Perolehan (Agama) ,
  • Editor PTS Millenia Sdn.Bhd. ,
  • Editor Agama (buku kanak-kanak & Remaja

 

9 Responses

  1. GhOsToNe says:

    >suke baca novel jgk…

  2. Nida says:

    >wah.. teruja nak membacanya :)

  3. penaberkala says:

    >sis, bila lagi smp buku ni?adei, sy tak dapat2 lagi

  4. nza says:

    >best tu dpt free..novel2 tulisan tere mmg semua ada dlm simpanan kak nza n ada yg blum abis baca lg….hu.hu.hu..Oppsss!!!!rumah brtukar lagi la…..sejuk rasanya….

  5. uMMiIRa says:

    >bestnye dpt buku novel free…ummi dh lama tk baca novel..masa remaja dulu suka la….skrg ni lbh suka baca novel fiksyen je….minat kat Ramlee Awang Murshid…semua novelnya ummi mesti beli…

  6. Ummi Hanie says:

    >nida : jom intai2 PTS !mana tau ade rezeki mng buku plak ke? ;)ghostone : marilah mmbaca…budaya kita….ecewahh..nyanyi tu ;)penaberkala : 2 bulan sudah dh sampai buku ni..adeh awk xdpt lg ke?org PTS pun xcontact ye?nza : woh ! akk mmg fan Tere yer..Hanie baru ni first time jumpe…kui3x…Indonesian kan?rumah brtukar…aah mcm ade efek sejuk sikit kan…:)ummiIra : xpe ummi,jnji ada minat mmbaca..utk kembangkan ilmu dan pngetahuan … :)

  7. penaberkala says:

    >belum dpt lagi..bulan lepas ada dia emel tnya dah dpt blum..dalam proses kot

  8. Ummi Hanie says:

    >akk punye depa siap SMS lagi sbb emel x balas2…hurm..patutnye lepas emel tu xde lama sgt nk dpt buku..sabo je la dulu yek

  9. […] dahulukala … Novel terakhir yang saya habiskan dalam masa 3 hari (target baekk punya) ialah novel Bidadari² Syurga , hadiah daripada PTS Litera . Oh PTS , silalah hadiahkan lagi novel² best kalian …. ^ – ^ […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *