Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Bersyukurlah !!

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Bersyukurlah !!

Bersyukurlah….
syukur
Kerna kita masih diizinkanNya utk bernafas lagi pd hari ini, masih bisa membuka mata pabila bangun dari tidur pagi tadi…
Bersyukurlahhh…
Kerna kita masih ada sesuap nasi untuk mengisi perut kita, seteguk air utk menghilangkan dahaga, setimba air utk menyegarkan badan …
Bersyukurlah…
Kerna kita masih ada tempat utk berteduh,berkeluarga, merehatkan minda dari segala kerunsingan duniawi …
Bersyukurlahhh….

Rupa paras dan anggota badanmu sempurna belaka …
Kitalah manusia, sebaik-baik ciptaanNya … Janganlah menyombong diri !

Bersyukurlahhh….
Keluarga tersayang , sanak saudara , sahabat handai masih di sisi kita … Jasad yang ada ini hanyalah pinjaman olehNya …
Yang kekal abadi hanyalah ukhrawi …

Bersyukurlahhh…
Pabila dirimu dipuji mahupun dikeji . Yang Maha Sempurna itu hanyalah DIA …

# Tips untuk belajar bersyukur :

Sentiasa lihat orang yg kekurangan daripada kita … dari segi harta benda !
Kalau nsk tengok yg lebih drpd kita, buleh ! tapi yg LEBIH ILMU drpd kita !
Renung2kanlah . . .

p/s : ada bakat tak saya berkarya ?? :)

 

26 Responses

  1. expression-side says:

    >tepat skali.. b'syukurlah dgn sgla nikmat yg dh diberi…hehehe..syabs! truskn b'karya yer…

  2. Ivy Metaga says:

    >hurmm…betul2..mst bersyukur dgn apa yg ada..=)

  3. CuTeMiUt78 says:

    >yup..betul tu.. bersyukur la ngan apa yg kita perolehi..

  4. fiD says:

    >alhamduliallah

  5. >Assalamu'alaikum..Hanie..Ada bakat,ada bakat!Hihi..Syukur Alhamdulillah..Bakat kurniaanAllah..Lame Akak x post entry menginsafkan macam nie..Mujur Hanie ada buat..THANKS FOR SHARING HANIE!!Syg Hanie!

  6. Ummi Hanie says:

    >Ivy : definitely … thankful cutemiut : betul3x ! :)expression-side : berkarya lagik eh ? insyaAllah..dtg ilham nnti ade lah lagi .. :)fiD : ALHAMDULILLAH …Ieda : w'slm sis dearie . ade bakat ker ? tu la , bila dah xbuleh copy paste , baru le paksa2 diri berkarya..hek3x…Hanie lg laa jarang wat entry m'insafkn..ni yg nk insaf ni ! u r welkem sis ! lebiu too !

  7. Mama-Miya a.k.a Jedi Hopeful says:

    >syukur ada kawan tolong remind kita utk bersyukur..syukur…

  8. nza says:

    >wah bolh jd ustazah ni..betul tu hanie..kekdg kita lupa nk brsyukur dgn apa yg kita miliki skrg….

  9. Ummi Hanie says:

    >Nza : adeh..lg sorang kate ustazah…jgn ler…malu den … ustazah sempoi ade ler ..haha~Mama-Miya : alhamdulillah..ingat mmperingati tu kan disuruh oleh Nabi kita …

  10. Altaaf says:

    >wah2 dh pndai bkarya..ustzah pn boleh jgk tuu..kt TRG ni ade keskongan ustazah utk plajar2 alimah..meh la ngajo kt sini..hahaha

  11. >sy suke awk umiehannie!

  12. Ummi Hanie says:

    >Altaaf : well..ececeh..xpandai ler sgt..sesekala keluarkan bakat berbahasa nih..heheh! dah lame xbuat karangan maupun sajak dan yg e\sewaktu dgnnya…ngajo kat TRG ? encik Yeop apekehei nyer ? haha~Mummy Faridah : ohhh ! terimekasih ! *sungguh terharu ni !*

  13. hans says:

    >sangat bersyukur lepas baca entry nihdan yg paling utamalepas bangun pagibaca surah ayat2 kursi dan sedekahkan pada mak ayahinsyaallah hidup lebih berkat

  14. Ummi Hanie says:

    >alhamdulillah…timekasih utk info awk tu :)

  15. hans says:

    >yupsden pun baca entry blogger mana entah…dia cerita pasal ayat2 kursi dan fadhilatnyaden kalau pasal mak bapak nih senang ingatso dalam puluh2 fadhilat yg adayg tu jer den ingathaha

  16. penaberkala says:

    >nk share sikit, melalui pembacaan kat tenettopic pasal sabar dan bersyukurdlm artikel tuh kata, sabar lbh mudah drpd bersyukurklu sabar, kita tahan je dari kemarahan, etcyg mana melibatkan dalaman kitatp, syukur ni susah sikitsbb? kdg2 ssh nk bersyukurklu bersyukur pun, sekadar kat mulut je dgn ungkapan Alhamdulillahtp kat hati tak sampai punskali pikir, btol gaksusah nk bersyukur dengan penuh kesyukuransemoga kita tergolong dlm golongan yg sentiasa bersyukur

  17. Ummi Hanie says:

    >Hans,emm..ank yg soleh gak awk ni..bagus3x!pena,betul gak tu..tp nak sabor ni pun susah jugak sbenaunyexpe.yg penting kita blajar dan terus blajar utk jadi manusia yg terbaik…thanx 4 ur info :)

  18. hans says:

    >sis…xlah soleh mana pun….

  19. >Betul utk menjadi org yg sabar mmg susah..Sabar dlm menahan perasaan amarah terutamanya..Bukan lah mudah…p.s: X suka marah,kalo marah skali pun simpan je dlm hati nie..

  20. hans says:

    >kak ieda : dlu penah tahan tapi rasa buang masa je..kalau marah terus lepas jer..malas simpan2..

  21. >Tp seeloknya dikawal perasaan marah tu sbb tu kn api hasutan syaitan,Hans..Kalo rs nk marah kite tukarkan perasaan tu jd pemaaf..better kn cam2..

  22. penaberkala says:

    >sis ieda:kdg2 susah nk tahan marah tuh..sbb tuh kluar terus dari mulut..tp bahasa nk marah tuh kena berlapik la..marah dengan penuh rasional dan professional

  23. hans says:

    >kak ieda : kalau nak maaf orang..memang betul2 kena maaf..kalau paksa diri sedangkan tak bersedia pun xbagus juga

  24. hans says:

    >pena : betul tu..marah pun tgok keadaan la..kalu benda remeh temeh jgn la sampai nak maki hamun kan..tu yg susah tu..seeloknya2 kawal marah la

  25. nza says:

    >syukur di atas segala kurniaan drNya…

  26. nza says:

    >mmg susah utk jd org yg sabar…trkdg kemarahan xdpt dikawal…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *