Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Bahaya minum air berkarbonat lepas makan durian

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Bahaya minum air berkarbonat lepas makan durian

Salam wbt,

Fuuuhhh macam tahun lepas je rasanya bersiaran.

Nak cerita juga yang sebenarnya bahaya minum air berkarbonat lepas makan durian.

UH terlupa ! pernah terbaca dah sebelum ni tapi benda dah nak jadi. Menanggung azab perut berangin dan cherry berry lah jawabnya, masuk hari kelima dah ni.

 

UH makan seulas je ponnn durian gemuk tu, kakak nak sangat bagi rasa. Mujurrrlah seulas kan? Dah tu, sambung minum air berkarbonat. Sedaplahhhh masa tu. Malam tu dah rasa macam nak demam.

Esok paginya perut dah memulas-mulas, toilet memanggil-manggil.

Cherry berry sudah mari. Pasrah. Lembik jadinya. Macam demam pun ada.

Secara asasnya yang UH pelajari di sini yang durian tu ada kandungan gas yang tinggi, digabung pula dengan air berkarbonat, maka efeknya macam bisa katanya. Ada yang sebut macam bisa King Cobra ya ampunnnn ! Minta dijauhkan, syukur Allah selamatkan lagi diri ini.

 

sumber: pinterest

 

 

Sooo next time dah beringatlah kan, takkan sesekali makan durian diselang dengan air gas. Never ever !

 

Ouchhhh!

 

 

8 Responses

  1. akubiomed says:

    Baru berangan-angan nak minum air cola dibubuh toping durian.

  2. Maria Firdz says:

    Alhamdulillah.. Dua2 tak makan dan tak minum… Hehe…

  3. Bahaya juga rupanya. Kalau boleh sampai jatuh sakit macam tu…

  4. wan says:

    bahaya makan durian lepas tu sambung minum air yang ada gas… memang perut jdi kembung dan sakit…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *