Nota akhir tahun 2016

Makanya, lambakan ucapan “Selamat tinggal 2016, Selamat Datang 2017” membanjiri wall Facebook juga entri-entri blog netizens. Termasuklah empunya diri ini. Banyak sangat nak dikesahkan ulasan sepanjang tahun ni kan. Apa pun, kesimpulannya 2016 ini baik-baik saja bagi UH dan keluarga.   Sibuk membesarkan anak-anak, Sibuk menjalankan bisnes sambil belajar-belajar atur strategi dan cara “jual diri” (jangan salah faham!), Sibuk fikirkan […]

» Read more

Rindu Blogging

Assalamualaikum wbt., Sumpah rindu sebenarnya nak aktif blogging tapi setiap kali buka dashboard blog, jadi perkara sama. Macam blurrr nak taip apa-apa walaupun draft bertimbun dah. Cerita ada baaanyaaaaakkkk rasanya kalau ada 30 hari sebulan, ceritanya dalam 60 posting kot gitu. Kurang-kurangnya 2 posting sehari la gitu tanpa tiada sehari pun missed. Angan-angan jelah kan. Nak buat macammana, mungkin komitmen […]

» Read more

Masalah rambut gugur selepas bersalin dan cara merawat

Salam wbt. Masalah rambut gugur selepas bersalin ini adalah masalah BIASA bagi semua wanita selepas bersalin, saya kira. Kerana ianya berkait dengan perubahan sistem hormon dalam badan. BESAR kan pengorbanan seorang wanita + IBU ? Dari sekecil-kecil perkara menanggung jerih perih demi melahirkan seorang zuriat. Eh cerita pengorbanan pulak. Berbalik kepada topik KEGUGURAN RAMBUT selepas bersalin. Apa perasaan ibu-ibu bila terjadi […]

» Read more

Stok Cheezy Sauce i-Mukmin in da house!

Salam all. sedar tak sedar dah hampir 3 tahun UH berniaga serbuk cheese i-mukmin ni. sambilan je pon. takle borong berkarton-karton kan. adakalanya borong sekarton, adakalanya beberapa paket jer, bergantung pada modal bisnes… hihi. tapi kaedahnya, dah ada pelanggan setia. alhamdulillah. Ramai yang dah pernah merasa kelazatan Cheezy Sauce i-Mukmin ni pada firasat saya. Penggemar² keju sudah pasti tak akan […]

» Read more

Saat yang sesuai untuk melakukan ibadah Qurban di tempat yang memerlukan

Salam wbt, e-Qurban – Peneraju Qurban & aqiqah | Hari raya Haji AidilAdha bakal menjelma tidak lama lagi. Adakah anda bercita-cita untuk melakukan ibadah Qurban? Atau ada terdengar sesiapa yang teringin untuk melakukannya, tetapi tidak tahu bagaimana dan di mana. E-Qurban ada jawapan yang tepat. Ibadah Qurban, Aqiqah dan seumpamanya dilakukan di Kemboja, sebuah negara yang ramai rakyat Muslim miskin […]

» Read more
1 2 3 4 146