Anak-anak menemaniku di dapur…

by Ummi Hanie on May 15, 2012

in Cerita Anak-anak

Aktiviti atau rutin harian sebagai seorang surirumah sepenuh masa, apa lagi kalau bukan memasak. Yang bukan surirumah pun gigih memasak tak gitu ;) Wa memang tabik lahh….

Semenjak dua menjak ni, anak-anak yang berdua tu suka sangat meneman saya memasak di dapur. Yang anak dara tu dah lama detect yang dia ada minat ke arah memasak ni. Yang si teruna sorang ni pun ikut sama juge ke?

Kejadian dalam gambar di atas ni berlaku pada hari pertama saya memasak menggunakan Tepung Magic dan Sos Keju tu. Sebelum saya masak spageti bolognaise tu lah… Dalam gambar tu saya sedang bereksperimen dengan beberapa biji ubi kentang untuk ditransformasikan menjadi Cheesy Wedges ala² KFC tu ! ;)

Tengoklah… sanggup panjat² kerusi nak tengok ummi depa goreng ubi kentang. Esoknya pun depa buat macam tu juga. Begitu juga dengan esoknya lagi. Hari ni pun sama.

Iyelah, anak²ku! Dah besor sikit nanti ummi bagi le kome can pegang sudip yer ;)

 

buku didikan anak-anak

Berminat? Roger² den ;)

emel: ummihanie@hotmail.com

Incoming search terms:

{ 18 comments… read them below or add one }

Mus May 15, 2012 at 7:33 PM

kena hati-hati.. banyak bahaya di dapur

Reply

Ummi Hanie May 16, 2012 at 8:49 AM

betul, setuju

Reply

transformed hw May 15, 2012 at 10:03 PM

kalau boleh jgn bg diaorg dekat sgt dgn tempat memasak. boleh je bg diaorg main dgn perkakas plastik kat satu tempat yg jauh sikit dr dapur.

Reply

Ummi Hanie May 16, 2012 at 10:01 AM

ye, thanx 4 the advice k.nur.

saje bagi peluang diorang tengok sikit apa benda yg dimasak… lepas tu suruh turun main jauh2 :p

Reply

Izzuddin Fauzi May 15, 2012 at 11:07 PM

Hehehe… Mula bagi kepecayaan kat anak2 tu buat kerja yang mudah2… Dah minat tu… :D

Reply

Ummi Hanie May 16, 2012 at 10:02 AM

iye betul… sebenarnya sy ni susah sikit nak bagi kepercayaan ;)

Reply

iEyLa May 16, 2012 at 10:37 AM

weee…budak encem t masak tuk kakak tau..
blajar masak dr ummi tau.. :)

Reply

Ummi Hanie May 17, 2012 at 8:44 AM

hehee… sebelum tu kena masak utk ummi dulu ;)

Reply

IntaNBerliaN May 16, 2012 at 11:19 AM

rajinnya tlg ibu yer :-)

Reply

Ummi Hanie May 17, 2012 at 8:44 AM

rajin juge tu. tp umminye yg tak bagi tolong :p tolong tgk je

Reply

zie fauzi May 16, 2012 at 12:49 PM

rajinnya….duk atas kerusi tu hati2… nanti jatuh…

alya pun rajin jgk menyibuk kat dapur tp pastikan dia jauh dr dapur… risau lak kalau dia duk dekat2.. pisau,gunting semua tu sorok dlm laci..

Reply

Ummi Hanie May 17, 2012 at 8:49 AM

iyer zie, mmg mulut ni bising suruh depa jauh2 sikit dan takut jatuh… huhuu… budak2 kan…

betul tu, benda2 tajam tu kena sorok elok2

alya pun rajin nak nolong ibu nye :)

Reply

akubiomed May 17, 2012 at 12:57 AM

Baik-baik anak ke dapur kerana banyak barang panas dan tajam di dapur.

Reply

Ummi Hanie May 17, 2012 at 8:51 AM

iye, terima kasih utk peringatan :)

Reply

titan May 17, 2012 at 4:22 PM

wahh..dia tolong buat apa yekk..

Reply

izan ishak May 17, 2012 at 6:58 PM

rajinnya anak2 tolong ummi kat dapur… mesti best tu explore benda baru…

Reply

puan kutu May 18, 2012 at 10:01 PM

bagus betul anak dara n teruna hanie nie..aiman pun minat gak memasak,siap bgtau nti aiman nak jadi chef..aiman kata ibu dtg kedai aiman,tak payah bayar,aiman masak ibu makan free jer.muahaha..

Reply

Ummi Hanie May 20, 2012 at 11:11 PM

mmg bagus tu bagus le kutu, tp kite dok peringatkan byk kali, jgn dok dekat2 sgt dgn api… nak jugak tengokkk dekatt… haihhh

wahh, niat suci murni betul lah aiman. bertuah ibu dpt ank mcm aiman ni.. aunty hanie pun nak tumpang mkan free kat kedai makan aiman …buleh? ;p

Reply

Leave a Comment

{ 1 trackback }

Previous post:

Next post: