Anak-anak menemaniku di dapur…

Aktiviti atau rutin harian sebagai seorang surirumah sepenuh masa, apa lagi kalau bukan memasak. Yang bukan surirumah pun gigih memasak tak gitu ;) Wa memang tabik lahh….

Semenjak dua menjak ni, anak-anak yang berdua tu suka sangat meneman saya memasak di dapur. Yang anak dara tu dah lama detect yang dia ada minat ke arah memasak ni. Yang si teruna sorang ni pun ikut sama juge ke?

Kejadian dalam gambar di atas ni berlaku pada hari pertama saya memasak menggunakan Tepung Magic dan Sos Keju tu. Sebelum saya masak spageti bolognaise tu lah… Dalam gambar tu saya sedang bereksperimen dengan beberapa biji ubi kentang untuk ditransformasikan menjadi Cheesy Wedges ala² KFC tu ! ;)

Tengoklah… sanggup panjat² kerusi nak tengok ummi depa goreng ubi kentang. Esoknya pun depa buat macam tu juga. Begitu juga dengan esoknya lagi. Hari ni pun sama.

Iyelah, anak²ku! Dah besor sikit nanti ummi bagi le kome can pegang sudip yer ;)

 

buku didikan anak-anak

Berminat? Roger² den ;)

emel: ummihanie@hotmail.com

Incoming search terms:

Comments

  1. says

    rajinnya….duk atas kerusi tu hati2… nanti jatuh…

    alya pun rajin jgk menyibuk kat dapur tp pastikan dia jauh dr dapur… risau lak kalau dia duk dekat2.. pisau,gunting semua tu sorok dlm laci..

    • says

      iyer zie, mmg mulut ni bising suruh depa jauh2 sikit dan takut jatuh… huhuu… budak2 kan…

      betul tu, benda2 tajam tu kena sorok elok2

      alya pun rajin nak nolong ibu nye :)

  2. puan kutu says

    bagus betul anak dara n teruna hanie nie..aiman pun minat gak memasak,siap bgtau nti aiman nak jadi chef..aiman kata ibu dtg kedai aiman,tak payah bayar,aiman masak ibu makan free jer.muahaha..

    • says

      mmg bagus tu bagus le kutu, tp kite dok peringatkan byk kali, jgn dok dekat2 sgt dgn api… nak jugak tengokkk dekatt… haihhh

      wahh, niat suci murni betul lah aiman. bertuah ibu dpt ank mcm aiman ni.. aunty hanie pun nak tumpang mkan free kat kedai makan aiman …buleh? ;p

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *