Anak-anak menemaniku di dapur…

by Ummi Hanie on May 15, 2012

in Cerita Anak-anak

Aktiviti atau rutin harian sebagai seorang surirumah sepenuh masa, apa lagi kalau bukan memasak. Yang bukan surirumah pun gigih memasak tak gitu ;) Wa memang tabik lahh….

Semenjak dua menjak ni, anak-anak yang berdua tu suka sangat meneman saya memasak di dapur. Yang anak dara tu dah lama detect yang dia ada minat ke arah memasak ni. Yang si teruna sorang ni pun ikut sama juge ke?

Kejadian dalam gambar di atas ni berlaku pada hari pertama saya memasak menggunakan Tepung Magic dan Sos Keju tu. Sebelum saya masak spageti bolognaise tu lah… Dalam gambar tu saya sedang bereksperimen dengan beberapa biji ubi kentang untuk ditransformasikan menjadi Cheesy Wedges ala² KFC tu ! ;)

Tengoklah… sanggup panjat² kerusi nak tengok ummi depa goreng ubi kentang. Esoknya pun depa buat macam tu juga. Begitu juga dengan esoknya lagi. Hari ni pun sama.

Iyelah, anak²ku! Dah besor sikit nanti ummi bagi le kome can pegang sudip yer ;)

 

buku didikan anak-anak

Berminat? Roger² den ;)

emel: ummihanie@hotmail.com

Incoming search terms:

{ 18 comments… read them below or add one }