Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

Akhiri penantian kami MH370

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

Akhiri penantian kami MH370

Salam sahabat semua…

Akhirilah penantian kami duhai MH370.

Sudah sebulan lebih sejak berita kehilangan pesawat MH370 diwar-warkan yakni tanggal 8 Mac 2014 yang lalu.

Antara berita tergempar di Malaysia, hatta satu dunia.

Bagaimana pesawat sebesar MH370 boleh lenyap?

Ya, itu semua kuasa Allah. Segalanya boleh berlaku dengan izinNya.

penantian mh370

Kita semua tertanya-tanya….

Apakah sebenarnya yang terjadi pada MH370?

Apakah nasib penumpang-penumpang dan anak-anak kapal MH370?

Benarkah ada konspirasi jahat ke atas MH370?

Banyak sekali spekulasi yang timbul, kita semua hanya mampu membaca/mendengar… untuk percaya? Buntu sekali jawapannya. Tak kurang juga mimpi² dari ustaz dan ahli psikik.

Ada spekulasi yang logik dek akal, ada juga yang sebaliknya.

Namun, saya tak mahu mengulas tentang bab ini. Biarlah…

Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul.

Hancurnya perasaan kaum keluarga mangsa “tragedi” MH370 hanya Allah yang tahu.

Kita hanya mampu berDOA.

Doa dan doa dan doa…. tanpa putus asa. Mohon keajaiban datang bertandang…

Akhirilah penantian ini… MH370.

akhiri penantian mh370

credit

Klip video “Akhiri Penantianku” – Aliff Satar

Lirik Lagu “Akhiri Penantianku” – Aliff Satar

Resah hati ku
Selalunya ada
Fikirkan kamu
Setiap waktu ku
tenang jiwa ku
bila kau di sisi
Dalam dakapan mu buat ku mati

Hooooooo~

Jauh
Ku menunggu
Biar ketahuan mu
Disini ku merindu

Jauhhh
Ku berharap
Kembali kau pada ku
Akhiri penantian ku

Tak mampunya aku
Bila kau tiada
Gelap hariku
Sepi hidup ku
Lemah langkah ku
Mendengar suara mu
Laju jantung ku bila menyentuh mu
Wooo~

Jauh
Ku menunggu
Biar ketahuan mu
Disini ku merindu

Jauh
Ku berharap
Kembali kepada ku
Akhiri penantian ku

Hooooo~oooo~hoooo

Jauhhhh
Ku menunggu
Biar ketahuan mu
Disini ku merindu

Jauh
Ku berharap
Kembali kau pada ku
Akhiri penantian ku

Jauh
Ku menunggu
Biar ketahuan mu
Disini ku merindu

Jauh
Ku berharap
Kembali kau pada ku
Akhiri penantian ku

——————————–

Sayu je dengar lagu ni :(

 

32 Responses

  1. titan says:

    kita tunggu dan lihat ajelah ehh.. :)

  2. Raudzah says:

    masih mengharapkan yang sebaliknya…misteri yang tak terungkai rasanya…hanya doa yang mampu kita iringkan untuk mereka..

  3. akubiomed says:

    Panjang krisis kehilangan MH370. Hilang tidak tanpa berita.

  4. nza says:

    Moga Allah makbulkn doa2 kita..insyaallah.

  5. sohoque says:

    Selagi bukti kukuh tidak dijumpai, akal ini seakan tidak mahu menerima akan kematian mereka

  6. eXplorasa says:

    Moga doa kita utkk menemui mh370 dgn segera dioerkenankan. Ameen

  7. diana says:

    kehilangan yang penuh dengan misteri..

  8. suri says:

    kemana ia hilang pergi tanpa berita. masih ke hari ini terfikir kemana perginya arah mh370 itu…

  9. niera says:

    mmg sangat2 kesian dkt family diorg..tertunggu2..tktau idup ke mati kan..semoga mereka dikurniakan kesabaran dan ketenangan menghadapi dugaan ni.

  10. terkini dalam berita hijack diberitakan
    Namun segalanya masih kusangsikan…

  11. D_08 says:

    apelagi yang mampu kita buat… berdoa…dan terus berdoa….. makin kita baca.. makin baanyak spekulasi yang keluo… dah tak tau ..mana betoi..dan yang tak betoii

  12. yangbaik says:

    sementara menunggu jawapan pasti… macam-macam andaian dibuat.
    semoga penantian ini segera berakhir dengan kesudahan yang baik.

  13. suri says:

    kami sedia menunggu.rasa rindu pula wajah2 mereka pada insan yang mereka rindukan.

  14. mrhanafi says:

    misteri yang masih belum terjawab lagi sampai ke hari ini..

  15. Denaihati says:

    semoga penantian ni harap berakhir dengan ada penjelasan yang boleh diyakini ramai.

  16. profhariz says:

    InshaAllah dalam hidup ini apa yang mula pasti akan berakhir.

  17. Hafizul says:

    InsyaAllah..tak lama lagi akan ada lah jawapannya tuuu…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *