23 kids and still counting !

Salam ceria selalu …. oh tiada lagi blogging di pagi hari (setakat ni ler )… dah petang2 baru ngadap lappy . Kalo rajin , malam pun sambung lagi , kalo rasa nak tido awal dan layan TV jer , bolayan lah sang lappy ini … badan pun nak dijaga juge kan ?

Ngadap blog petang2 ni stailnyer sambil tengok tv dan atas katei kome tawu … haaa … canggihnye amat kan ? Hahaha.Paling best sekarang ni dok layan Kemboja Putih lak . Dah ala2 citer Pontianak Harum Sundal Malam jer , nak balas2 dendam atas kematian dan perbuatan jahat si penjahat2 tu .

Dah lama sebenarnya dapat info pasal pasangan beranak 23 ni . Status sekarang mungkin dah lebih . He … he… he … subur … sungguh subur ! Admire betol ~ :p Hah !

Umur si ibu ketika itu dah mencecah  40 tahun manakala suaminya dah mencecah 50 tahun . Ni ada sedikit petikan asal ;

Mohd Ishaq doesn’t remember the names of  his 23 kids or even recognize all of them. Yet, he is all set to welcome his 24th child  next year. MiD DAY meets the man, the machine and the family that does not believe in family planning.

 

 

inilah Bismillah dan bayi ke-23 nya ...

 

The couple were married in 1976 and since then, Bismillah has given birth to 23 children, the latest addition being a female child who was born on Sunday and named Shabira.

 
God’s gifts

Speaking to MiD DAY, a happy and delighted father, Mohammad Ishaq said, “Yeh though sab Allah ki den hai, agar hamara chaubiswa baccha agle sal hua though woh bhi hum Allah ki den samjhenge.” (All this is Allah’s gift. If we get a 24th child next year, we will welcome it too)
 

“I find it very difficult to remember their names as they all look the same,” he said.

Ishaq, builds thatched roofs in nearby villages and ferries goods for shops in the vicinity for a living.

 
Hoping for support

Bismillah the mother of 23 children, hopes that her children will take care of her. “I feed my children chicken, mutton and chivda, with my daughters helping me in the cooking,” she says.

 

Nampak tu … no family planning …. tawakkal kepada Allah semata-mata … terima seadanya . Fuh , hebat betul ! Mereka bukannnya orang kaya , sekadar cukup2 makan jer tapi Allah maha Besar , DIA sentiasa bantu hamba2NYA … Bagi anak2 makan pun bukan sembarang2 . Daging kambing , ayam …. mereka cuma berharap anak2 mereka akan menjaga mereka saja di kemudian hari ….

mereka sekeluarga ...

28 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *