Penang, Malaysia
+60184027399
ummihanie@gmail.com

23 kids and still counting !

Lifestyle. Parenting. Ellsee. Sutra Aromatherapy

23 kids and still counting !

Salam ceria selalu …. oh tiada lagi blogging di pagi hari (setakat ni ler )… dah petang2 baru ngadap lappy . Kalo rajin , malam pun sambung lagi , kalo rasa nak tido awal dan layan TV jer , bolayan lah sang lappy ini … badan pun nak dijaga juge kan ?

Ngadap blog petang2 ni stailnyer sambil tengok tv dan atas katei kome tawu … haaa … canggihnye amat kan ? Hahaha.Paling best sekarang ni dok layan Kemboja Putih lak . Dah ala2 citer Pontianak Harum Sundal Malam jer , nak balas2 dendam atas kematian dan perbuatan jahat si penjahat2 tu .

Dah lama sebenarnya dapat info pasal pasangan beranak 23 ni . Status sekarang mungkin dah lebih . He … he… he … subur … sungguh subur ! Admire betol ~ :p Hah !

Umur si ibu ketika itu dah mencecah  40 tahun manakala suaminya dah mencecah 50 tahun . Ni ada sedikit petikan asal ;

Mohd Ishaq doesn’t remember the names of  his 23 kids or even recognize all of them. Yet, he is all set to welcome his 24th child  next year. MiD DAY meets the man, the machine and the family that does not believe in family planning.

 

 

inilah Bismillah dan bayi ke-23 nya ...

 

The couple were married in 1976 and since then, Bismillah has given birth to 23 children, the latest addition being a female child who was born on Sunday and named Shabira.

 
God’s gifts

Speaking to MiD DAY, a happy and delighted father, Mohammad Ishaq said, “Yeh though sab Allah ki den hai, agar hamara chaubiswa baccha agle sal hua though woh bhi hum Allah ki den samjhenge.” (All this is Allah’s gift. If we get a 24th child next year, we will welcome it too)
 

“I find it very difficult to remember their names as they all look the same,” he said.

Ishaq, builds thatched roofs in nearby villages and ferries goods for shops in the vicinity for a living.

 
Hoping for support

Bismillah the mother of 23 children, hopes that her children will take care of her. “I feed my children chicken, mutton and chivda, with my daughters helping me in the cooking,” she says.

 

Nampak tu … no family planning …. tawakkal kepada Allah semata-mata … terima seadanya . Fuh , hebat betul ! Mereka bukannnya orang kaya , sekadar cukup2 makan jer tapi Allah maha Besar , DIA sentiasa bantu hamba2NYA … Bagi anak2 makan pun bukan sembarang2 . Daging kambing , ayam …. mereka cuma berharap anak2 mereka akan menjaga mereka saja di kemudian hari ….

mereka sekeluarga ...

 

28 Responses

  1. fuhh…..tak boleh bayangkan ada 24 org anak! Knur ada 2 pun mcm dah pening kepala walaupun dtg dr keluarga yg besar juga. (dah klik Hb mcm biasa)

  2. aNiS aNiSa says:

    dahsyatnya…

    kalau tak kaya pun

    kdg2 ALLAH limpahkan rzeki dgn mmiliki anak kan kak =)

    entry baru : Kisah Secawan Kopi~

  3. raudhah says:

    banyaknya anak dia…teringat nenek odah.anak 19.
    walaupu ramai,hidup juga..
    walaupun tak kaya dgn harta,tapi kaya dgn dgn zuriat dan kasih syg.

    cmne nk jg anak2 rmi2 cmni.odah dua pun dah kelam kabut.adei! Salute…

    • Ummi Hanie says:

      ramainye ank nenek odah………..nenek hanie pun 12 jek..pun dah rase ramai bebenor !
      betul tu,mereka ni kaya kasih syg :)
      takper odah,pelan2…buleh lg tu beberapa set..hihi ;p

  4. nza says:

    Fuh!!!!!!mmg tabik spring la….masa akak pregnan farouk awal 30an dh xlarat dh…ni 40thn weh…..pulak tu

    • Ummi Hanie says:

      betul tu kak…ramai kaum wanita mengadu masuk umur 30an pun dah mula rasa xlarat…hanie yg 20an ni pun dah termengah2 juge kdg tu…30an nnti entahler….

  5. syamila says:

    mak ai…ramainya…rezeki dari Allah… ;-)

  6. D_08 says:

    Assalamualaikum Yong Ummi Hanie…
    mak aiiii 23 anak??? ni musti sebab die bace Bismillah tu kan??? kan??? tu yg jadi 23 anak tu….
    hehehe…..udah nrezeki Allah nak bagi kan???

  7. kakyong says:

    ni kat mana ya.. Pakistan ke,,

  8. tupperware creative design says:

    mak ai.. ramainya.. kita yg sorang dua ni nak cari satu nama pun susah, ni nak cari 23 nama…huhuhuu….. banyak rezeki Alla bagi kat diaorang ni…

  9. Salam Yong UmmiHani, MasyaAllah! Tu dia aih…tak penat ke dia? Ni mesti perut dia kosong 3 bulan, pastu berisi balik. Rezki dia!

  10. ctN honey says:

    mmg tabik lh,saya yg anak 6 ni pun dah naik darah tinggi layan perangai msing2,inikan 23..uh..uh..

  11. puanbee says:

    wuwu ramai sungguh tk cukup kesabaran nak jaga anak ramai2 nih hukss 3 pun dah teruk rasanyer..

  12. salam ummi,
    macih banyak2 bagitau silap link tu… sangat2 dihargai.. n macih juga sebab sudi buat kunjungan balas kat blog saya yang tak seberapa tu :)

  13. Hisyamh says:

    Wah, ramainya anak dia!

  14. Yati says:

    Ramai bebenor anaknya. Camana la nak jaga tu. Bapaknya pun tak ingat nama anak. Huhu…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *