Permohonan Kemasukan Ke Tingkatan 1 Maktab Rendah Sains MARA (MRSM) Tahun 2016

logo mara

Debaran menanti keputusan UPSR belum selesai, kini anak sendiri yang empunya diri menghitung hari. Katanya boleh dapat 4A UPSR. 5A tu mungkin sipi-sipi. Mudah-mudahan begitulah…  Tentunya ramai ibubapa yang bercita-cita hendak memasukkan anak-anak ke MRSM bagi melanjutkan pelajaran ke tingkatan satu. Permohonan Kemasukan Ke Tingkatan 1 Maktab Rendah Sains MARA (MRSM) Tahun 2016 telah pun dibuka pada 19 Oktober 2015 dan boleh dibuat secara dalam talian […]

» Read more

Pakej Lengkap Rahsia Bun bergetar tulang rusukku

pakej lengkap rahsia bun

Salam wbt., Serius cerita. Setiap kali buka laman Pakej Lengkap Rahsia Bun, bergetar tulang rusukku. Ahahaa…. Nak tahu kenapa, kenalah tengok sendiri….   Saya ni, latar belakang memasak taklah hebat sangat. Memang nenek saya handal memasak Sambal Goreng Pengantin yang famous di Singapura tu. Resepi dah diturunkan, tapi saya masih tak berani mencuba, entahlah kenapa. *eh tetibe topik sambal goreng […]

» Read more

Bawa anak-anak bersiar-siar dengan tren shuttle KTM komuter utara

Stesen keretapi dan komuter belakang rumah kami jer. Tiap-tiap hari, dan beberapa kali sehari memang dengar/nampak keretapi lalu-lalang. Kuat juga bunyinya. Tu pun bukan betul-betul bertentang dengan dapur rumah. Komuter LRT utara ni baru je dirasmikan pada 11 September 2015. Merasalah bawa keenam-enam orang anak bersiar-siar ke Kamunting sempena cuti Maal Hijrah (14 Oktober 2015 bersamaan 1 Muharram 1437 Hijriyyah). […]

» Read more

10 artikel Denaihati paling hit 2015

Saya mula mengenali blog Denaihati sejak tahun 2010 dan sehingga kini masih mengikuti sedikit sebanyak artikel dan perkembangan di sana. Denaihati adalah salah satu blog contoh berkualiti di Malaysia dan sememangnya sudah mempunyai ribuan followers (pengikut) dan readers (pembaca). Blog DH juga rajin menganjurkan blog contest dengan hadiah yang lumayan seperti gajet iphone, juga wang tunai. Sesuai sekalidengan taglinenya “Hidupkan untuk […]

» Read more
1 2